نشست مشترک مدیران ارشد جهاددانشگاهی خراسان رضوی و مدیران ارشد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی

اشتراک گذاری

در ساعت 13 سه شنبه گذشته نشستی با حضور مدیرکل و چند تن از معاونین اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی به همراه تنی چند از معاونین و کارشناسان و مدیران گروههای پژوهشی علوم انسانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی  با هدف افزایش همکاریهای بین دو نهاد برگزار شد. دراین نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید پس ازقرائت آیاتی چند از کلام الله مجید دکتر غیور مبرهن رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی پس ازخوش آمد گوئی به مسئولین و مدیران اداره کل میراث فرهنگی در چند بخش به ایراد سخنانی پرداختند.  ایشان در ابتدا به تشریح جایگاه جهاددانشگاهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی  و در عرصه های مختلف پرداختند. ایشان با تشریح تفاوتها ی موجود در جهاددانشگاهی خراسان رضوی به ذکر امتیازات جهاددانشگاهی نسبت به نهاد های دولتی و خصوصی دیگر پرداختند. در ادامه با ذکر این مطلب که جهاددانشکاهی به رغم قلمداد شدن به عنوان یک نهاد دولتی نهادی است که وابسته به درامد های حاصل از فعالیت های خود است و از بودجه دولتی استفاده نمی کند این وجه را به عنوان امتیاز دیگری برای این نهاد تلقی کردند. ایشان در ادامه اظهار داشتتند جهاددانشگاهی خدمات مختلفی همچون خدمات بهداشتی درمانی را با کیفیت مراکز خصوصی اما با تعرفه دولتی ارائه می کند. ایشان در بخش بعدی سخنانشان عرصه های مختلف فعالیتهای جهاددانشگاهی خراسان رضوی را تش ریح کردندو در ادامه به برنامه های توسعه میان مدت و بلند مدت فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی پرداختند.

پس از این سخنان مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رصوی  آقای رجائی با اظهار خوشنودی از حضور در این نشست و تشکر از مسئولین جهاددانشگاهی برای مهیا کردن این فرصت در چند بخش به ایراد سخنانی پرداختند. وی در بخش اول سخنان خود به تشریح موقعیت و شرایط سازمان میراث فرهنگی در زمان قبل از ادغام و پس از ادغام  پرداختند.

ایشان در بخش بعدی به شکل عمده به ایراد نکاتی درباره فعالیت های مطالعاتی انجام شده توسط مشاورین برای نهادهای دولتی  پرداختند و تصریح کردند این فعالیتها با وجود صرف بودجه هنگفت دارای محصول مورد انتظارو کاربردی برای نهاد کارفرما نیست. اما با وجود این مساله ایشان تجربیات موجود در همکاریهای مطالعاتی پژوهشی با مراکز دانشگاهی را مفید و خوشایند ارزیابی کردند. در ادامه پس از طرح برخی موارد توسط حضار در نشست ، خانم دکتر عظیمی قائم مقام معاون پژوهشی در پژوهشکده گردشگری به تشریح موقعیت پژوهشکده گردشگری و نمائی کلی از فعالیتها و سوابق و ظرفیتها و نیروی انسانی آن پرداختند و در نهایت نشست مذکور با مصوباتی از جمله برگزاری و طرح ریزی نشست ها و جلسات هفتگی برای گسترش همکاریها، مشارکت در نشستها و کارگروههای مرتبط در هر دو نهاد، برگزاری همایش های مشترک گردشگری، بررسی نحوه مشارکت پژوهشکده گردشگر ی جهاددانشگاهی در طرح جامع گردشگری و مصوبات دیگر به پایان رسید.

 

اخبار