خانه خدا درمحاصره برج های بلند مرتبه

اشتراک گذاری

"خدا خانه دارد"عنوان گزارش سفر به سرزمین وحی است که احمد فرزانه، پژوهشگر پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی همراه با تصاویری زیبا از اماکن مقدسه مسلمانان جهان، درسالن شورای سازمان مرکزی جهاددانشگاهی مشهد ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی احمد فرزانه، دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگری جامعه شناسی دانشگاه فردوسی بعد از حضور در حرم امن الهی، گزارش سفر 12 روزه خود را به صورت تصویری برای حاضرین جلسات هفتگی گروه پژوهشی علوم اجتمای بازگو کرد.

او خاطراتش را با ثبت نام در حج عمره دانشجویی، حال و هوای روز قرعه کشی و لحظه اعلام اسامی برندگان، روز سفر، وضعیت روحانی و شورانگیز همسفران در زمان پرواز هواپیما به طرف عربستان آغاز کرد و با بیان مشخصات و مختصات جغرافیایی سرزمین وحی بخش دوم صحبت هایش را آغاز کرد.

در بخش دوم به ویژگی های مکانی مدینه و مکه، ساخت و ساز برج های مرتفع در پیرامون بیت الله الحرام، جوان و همدل بودن همسفران (که از این بابت بسیار راضی به نظر می رسید) و وضعیت میزبانی هتل های ایرانی اشاره کرد و معتقد بود ساخت و سازهای مدرن و مرتفع در کنار اماکن مقدس مسلمین جهان، باعث کم رنگ شدن روحیه ساده زیستی و قناعت حجاج و مسافران این دیار خواهد شد. که حتی ممکن است ابنیه های تاریخی – مذهبی پیرامون خود را به حاشیه ببرد.

اخبار