پژوهشکده گردشگری نشست علمی "طبیعت‌گردی (اکوتوریسم) در شرق آفریقا: موردکاوی کنیا و تانزانیا" را برگزار می کند

اشتراک گذاری

نشست علمی" طبیعت‌گردی (اکوتوریسم) در شرق آفریقا: موردکاوی کنیا و تانزانیا"  سه شنبه بیست و سوم خرداد ماه سالجاری ساعت  8.30 صبح توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی برگزار می شود.

  به گزارش خبرنگار ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی، این نشست علمی با ارائه دکتر جعفر خیرخواهان، پژوهشگر گروه اقتصاد پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در سالن شورای سازمان مرکزی جهاددانشگاهی مشهد و با حضور پژوهشگران و علاقمندان حوزه گردشگری خصوصا اکوتوریسم برگزار می گردد.

دکتر خیرخواهان در گفت و گو با خبرنگار ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری گفت: کشورهای تانزانیا و کنیا از بالاترین ذخایر طبیعی و گونه‌های حیات وحش در جهان برخوردارند. تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌های محلی نیز ارزش این منطقه را در چشم گردشگران خارجی بالا برده است. این دو کشور، از جمله کشورهای کم درآمد جهان هستند اما در سال‌های اخیر کوشش کرده‌اند از مزیت منابع طبیعی خود به نفع توسعه اقتصادی و کاهش فقر استفاده کنند که در این رهگذر موفق به جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در حوزه گردشگری شده­اند.

  همچنین در این نشست مطالبی همچون آمارهای اساسی و معرفی کلی کشورهای کنیا و تانزانیا، صنعت سفر و گردشگری در کنیا و تانزانیا و نقش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، ارائه برخی موردکاوی‌های منتخب در حوزه طبیعت‌گردی کنیا و تانزانیا ارائه خواهد شد. 

 

انتهای خبر

 

اخبار