کتاب «آموزه های بهبود محیط کسب وکار» با ترجمه عضو هیات علمی گروه اقتصاد جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شد

اشتراک گذاری

کتاب «آموزه های بهبود محیط کسب وکار» با ترجمه و تالیف دکتر جعفر خیرخواهان از سوی مرکز پژوهش های مجلس چاپ و منتشر شد.

به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی، کتاب «آموزه‌های بهبود محیط کسب‌وکار» که به ترجمه و تالیف دکتر جعفر خیرخواهان،مدیر گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی، به مطالبی از کتاب «راهی دیگر» «هرناندو دسوتو» اقتصاددان پرویی در حوزه فضای کسب‌وکار می‌پردازد با همکاری گروه مطالعات محیط کسب‌وکار دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر تهیه و تدوین شده است.

کتاب «راهی دیگر» «دسوتو» در رشته‌های اقتصاد و حقوق از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب‌ها محسوب می‌شود که با انتشار در مقطع تاریخی سقوط بلوک شرق و با پاسخ به عقاید و روش‌های چپ گرایانه کمونیستی برای سیاستگذاران و تصمیم سازان کشورهای در حال توسعه کاربرد فراوانی داشت.

این کتاب به یکی از ریشه‌ای‌ترین مسائل اقتصادی یعنی «ضعف ضمانت اجرایی مقدمات» می‌پردازد و برای آن راه‌حل روشنی ارائه می‌دهد، مسئله‌ای که اقتصاد ایران نیز از آن رنج می‌برد.

همچنین «دسوتو» در این کتاب برای حل مشکل اساسی کشورهای در حال توسعه، یعنی کمبود سرمایه و سرمایه‌گذاری راه‌حل‌هایی بدیعی ارائه می‌کند چراکه وی در این کتاب به مسائل اقتصادی از زوایایی نگاه می‌کند که کمتر کسی به آن توجه کرده است.

کتاب حاضر که در 3 فصل فهرست بندی شده است در فصل اول به «دسوتو»، ایده‌ها و فعالیت‌های اصلی وی برای بهبود فضای کسب‌وکار اشاره دارد و در فصل دوم به صورت کامل‌تری به نکات مهم و یافته‌های اصلی کتاب «راه دیگر» در بخش‌های اقتصاد غیررسمی، هزینه‌های قانونی، پیامدهای اقتصادی ملی هزینه‌های رسمی و غیررسمی بودن، قانون به مثابه عامل تعیین کنند توسعه، قانون و توسعه ملی و دستور کار برای تغییر، می‌پردازد و در فصل پایانی بازتابی از اثربخشی هشدارها و توصیه‌های کتاب «راه دیگر» در بهبود محیط کسب‌وکار در کشور پرو ارائه می‌دهد.

گفتنی است این کتاب که در 140 صفحه منتشر شده است به قیمت 37000 ریال به فروش می‌رسد.
 
 
انتهای خبر
 

اخبار