دبیر اولین همایش بین المللی گردشگری ایران: برغم تاکیدات مقام معظم رهبری به گردشگری توجهی نمی شود

اشتراک گذاری

دبیر اولین همایش بین المللی گردشگری ایران گفت: برغم تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به گردشگری توجهی نمی شود.

به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی  دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر اولین همایش بین المللی گردشگری ایران در نشست شورای سیاست گذاری این همایش افزود: جای پای توسعه گردشگری را به شکل عملی نمی بینیم، این در حالی است که مقام معظم رهبری امر می کنند مسوولان به فکر گردشگری باشند و صریحا از گردشگری زیارتی صحبت می کنند و نه بحث فرهنگی بلکه می گویند معونه و پول در بیاوریم. و رئیس جمهور نیز بر گردشگری تاکید دارد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه باید در توسعه گردشگری به مباحث علمی توجه کرد، ادامه داد: سالانه 25 میلیون زائر وارد شهر مشهد می شود که می توان با این میزان درآمد سالانه استان خراسان رضوی را تامین کرد.

دبیر اولین همایش دوسالانه بین المللی گردشگری ایران به جابجایی 90 میلیون نفر در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: سفری که تبعات مثبت اقتصادی نداشته باشد سفر نمی گوییم.

وی با اشاره به اینکه باید گردشگری را به شکل علمی وارد سیستم دولتی کرد، بر توسعه گردشگری پزشکی و فرهنگی در کشور تاکید کرد.

وی افزود: نتیجه این گردهمایی را به دولت خواهیم گفت تا راهگشا باشد.

وی با اظهار تاسف از وضع فعلی گفت: الان گردشگری پزشکی زیر زمینی داریم. بیمار وارد کشور می شود عمل می کند و هیج جا هم ثبت نمی شود. کی بازاریابی می کند؟ راننده تاکسی.

دبیر اولین همایش دوسالانه بین المللی گردشگری ایران با تاکید بر نگاه بین المللی در توسعه گردشگری گفت: ترکیه غیر از گردشگری تفریحی گردشگری فرهنگی و پزشکی را نیز فعال کرده است و موفق بوده.منابع ما کمتر نیست ولی هنوز راه به جایی نبرده ایم، خوب راهکار چیست؟ سوالی است که در این همایش بدنبال پاسخ آن هستیم.

گفتنی است که اولین جلسه شورای سیاست گذاری همایش دو سالانه ملی گردشگری ایران با حضور دکتر رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ دکتر سعید آبادی، مسول یونسکو در ایران؛ دکتراحمدی،معاون وزیر ورزش و جوانان و تنی چند از اساتید این حوزه شنبه 10 اسفند ماه 1392 در سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

 

انتهای خبر

اخبار