معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان: گردشگری ورزشی عامل مهمی در جذب گردشگر است

اشتراک گذاری

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: همایش ها باعث بیان مشکلات و تنگناها و ارایه راهکارها و پیشنهادات می شود.

دکتر عبدالحمید احمدی در گفت و گو با ستاد خبری همایش «گردشگری بین المللی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش ها و چشم انداز» درباره گردشگری ورزشی و امکان رشد آن در ایران افزود:  همایش عاملی تاثیرگذار و محل گفت و شنود میان صاحبنظران است.

وی گفت: در گردشگری ورزشی دو بحث عمده وجود دارد یکی بحث اقلیمی و دوم امکانات مناسب ورزشی که باید هر دو در کنار هم قرار گیرد.گردشگری ورزشی می تواند عامل مهمی  در جذب گردشگر باشد.در این زمینه رقابت جدی بین کشورها وجود داردکه ما در حال از دست دادن این فرصتها هستیم. که میزبانی رویدادهای ورزشی از عوامل مهم آن است.

وی افزود :یکی از رویکرد های  گردشگری ورزشی  این است که در بحث گردشگری ورزشی ما باید به دنبال فرصتهای جدید ورزشی باشیم و نهادهای ورزشی را برای جذب سرمایه  تشویق کنیم.

احمدی اظهار داشت: گردشگری کارکرد زیادی در حوزه فرهنگی و اقتصادی دارد. عامل اشتغال زایی و درآمد و عامل مهمی برای ارتباط فرهنگی با دنیاست که متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم. ما باید عزم جدی­تری داشته باشیم و این عقب ماندگی را جبران کنیم. کشورهایی که به لحاظ تاریخی عقب مانده تر از ما هستند سابقه بهتر و بیشتری در امر گردشگری دارند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: گردشگری مقوله تخصصی و حرفه­ای است که پژوهشکده گردشگری می تواند با شفافیت دقیق موضوع و راهکارهای برآمده از آن را در اختیار دست اندرکاران امر قرار دهد.

 

 انتهای خبر

اخبار