دبیر علمی همایش بین المللی گردشگری: تاکنون 150 مقاله دریافت شده است

اشتراک گذاری

دبیر علمی «همایش بین المللی علمی_راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران؛ چالش ها و چشم اندازها»  گفت: تاکنون 150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دکتر مژگان عظیمی هاشمی در گفت و گو با بخش رسانه «همایش بین المللی علمی_راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران؛ چالش ها و چشم اندازها» افزود: تاکنون 714 نفر به عنوان نویسنده  و داور در سایت ثبت نام کرده اند.

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مقالات در هفت محور تخصصی ارائه شده­اند؛ گفت: بیشترین فراوانی مقالات دریافتی با 32درصد در محور گردشگری، سیاستگذاری و برنامه ریزی و پس از آن گردشگری و اقتصاد با 27درصد و آمایش سرزمینی گردشگری با 16درصد است. 11درصد مابقی به سایر حوزه ها اختصاص دارد.

وی درباره زمان داوری مقالات اظهار داشت: داوری مقالات انشاالله در کوتاه ترین زمان ممکن پس از پایان زمان دریافت مقالات انجام خواهد شد و طبق برنامه پیش بینی شده امیدواریم تا پایان مرداد ماه  نتیجه داوری مقالات اعلام شود.

دکتر عظیمی گفت: مقالاتی که میانگین نمره داوری بالاتر از 75 را کسب نمایند برای ارائه شفاهی برگزیده خواهند شد. همچنین در نظر است برای ارائه غیرحضوری نیز فرصت درنظر گرفته شود. مقالاتی که میانگین داوری بین 60 تا  75 را کسب نمایند در قالب پوستر ارائه خواهند شد.

وی افزود: کل مقالات پذیرش شده در کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهند رسید. همچنین در نظر است مقالاتی که از نظر کمیته علمی و داوریها شرایط لازم را دارا باشند در نشریات علمی–     پژوهشی  بدون داوری  در نوبت چاپ قرار گیرند.

پژوهشگر برتر گروه علوم اجتماعی جهاد دانشگاهی در سال 1392 در ادامه گفت: علاوه بر ارائه مقالات، حداقل  هفت پنل تخصصی   نیز در طول همایش  برگزار خواهد شد که عناوین و توضیح بیشتر آن در آینده اعلام خواهد شد.

دبیر علمی «همایش بین المللی علمی_راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران؛ چالش ها و چشم اندازها»  خواستار آن شد که نویسندگان، پژوهشگران و اندیشمندان با توجه به رویکرد اصلی همایش در ارائه راهبردهای لازم توسعه گردشگری ایران،  به تدوین و پیشنهاد راهبردها توجه ویژه داشته باشند.

 

انتهای خبر

اخبار