دبیر علمی همایش گردشگری:در همایش مسائل عمده گردشگری در قالب پنل های تخصصی بررسی می شود

اشتراک گذاری

 

دبیر علمی همایش بین المللی علمی_راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران؛ چالش ها و چشم اندازها گفت: در انتهای همایش سند راهبردی حوزه گردشگری به دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش ستاد رسانه­ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، دکتر مژگان عظیمی هاشمی در دیدار روز سه شنبه 31 تیرماه با رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال شرق كشور با اشاره به تغییر عنوان همایش از علمی به علمی راهبردی افزود: بناست با دیدن چالش­ها و مشکلات این حوزه و جمع­بندی، سند راهبردی برای ارائه به دولت دربیاید.

وی گفت: از دبیرکل یونسکو از طریق دبیر یونسکو در ایران برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده است.

دبیر علمی این همایش با اشاره به دعوت از مهمانان خارجی در قالب سخنرانی کلیدی و ارائه مقاله  از کشورهای مالزی و انگلستان قطعی شده­اند، اظهار داشت: احتمالا از کشورهای آلمان، ترکیه و دانشگاه کوفه نیز دعوت خواهد شد.

وی افزود: همچنین 8 تا 10 کشوری که نزدیکتر هستند سفرایشان مدعوین ما می­باشند. که عبارتند از مالزی، هند، عراق، کویت، عمان، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، یونان و تاجیکستان.

قائم مقام معاونت پژوهشی در پژوهشکده گردشگری گفت: همچنین در نظر است مسائل عمده گردشگری در قالب پنل های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد که یکی از آنها پنل تخصصی با عنوان "نقش گردشگری در دیپلماسی عمومی" خواهد بود.

وی با اشاره به دریافت تعدادی مقاله از ایرانیان ساکن خارج از کشور، ابراز امیدواری کرد بخش بین-المللی همایش دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

دکتر عظیمی با بیان اینکه گردشگری ماهیتا بحثی چند وجهی است، تاکید کرد: رسیدگی به یک محور و غفلت از محورهای دیگر ممکن است راهگشا نباشد مثلا مشکل امنیت حل شود ولی زیر ساخت­ها آماده نباشد. بنابراین سعی داریم ذیل 7 محور اصلی همایش با ارائه پنل تخصصی، کارگاه و سخنرانی به جمع­بندی راهبردهای توسعه گردشگری ایران بپردازیم.

 

انتهای خبر

اخبار