رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی: هتل‌های مشهد اغلب با زیان مواجه می‌شوند

اشتراک گذاری

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایران در سال 56 رتبه اول منطقه را در زمینه جذب گردشگر داشت، گفت: در سال های ایام شکوهمند انقلاب واسلامی و جنگ تجمیلی با رکود گردشگر مواجه شدیم.

به گزارش ستاد رسانه ‏ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، محمد قانعی در نشست پیش همایش با عنوان بررسی چالش‌های حوزه هتلداری و خدمات اقامتی در شهر مشهد مقدس که به همت پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی شامگاه 24 شهریورماه  برگزار شد، افزود: تا سال 68 با درهای بسته برای ورد گردشگر به کشور مواجه شدیم ولی از سال 70 به بعد ورود گردشگر به کشور بهتر شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 80 به بعد نیز با افزایش گردشگر داخلی در شهر مشهد مواجه شدیم، ادامه داد: در همین راستا 450 مهمانسرای دولتی در شهر مشهد ایجاد شد که رقیب اصلی هتل ها در این شهر می باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر مهمانسراهای دولتی شهر مشهد به بخش خصوصی واگذار شوند، بیان داشت: در سال 79 تعاد 48 هتل، در سال 85 تعداد 86 هتل و در حال حاضر 186 هتل در شهر مشهد مقدس فعال هستند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی وجود منازل شخصی در جذب گردشگری را یکی دیگر از رقبای هتلداران دانست و تاکید کرد: باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی منازل شخصی در مشهد اقدام شود.

وی با بیان اینکه جوانترین ناوگان هتلداری کشور در مشهد است، ادامه داد: میانگین عمر هتلداری در شهر مشهد در حدود 6 سال است که این میزان در سایر شهرهای کشور نظیر تهران و اصفهان به بیش از 20 سال هم می رسد.

قانعی بیان داشت: هتل های مشهد با تکنولوژی روز تجهیز شده اند اما هنوز تا رسیدن به استانداردهای بین المللی فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه نقش NGO ها در زمینه هتلداری محدود است، مدیریت های پراکنده نیز به صنعت هتلداری آسیب رسانده است.

وی عنوان کرد: هتل‌های مشهد اغلب با زیان مواجه می‌شوند به این دلیل که هتلداران خود با هم رقابت منفی دارند و باعث سواستفاده برخی مسافران به ویژه مسافران اصفهانی می‌شود.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی بیان اینکه سواد نیروها در هتل‌ها بالاست ولی آموزش مرتبط با هتلداری ندیده‌اند تصریح کرد: 20 سال پیش برای احداث دانشکده هتلداری در دانشگاه فردوسی کلنگ زنی کردیم اما تا الان اقدامی صورت نگرفته است.

 

همچنین در این نشست روسای هتل های حاضر به بیان نقطه نظرات خود درباره چالش ها و راهبرهای پیشنهادی پرداختند.

انتهای خبر

اخبار