معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهردار مشهد: شعارزدگي آفت نظام مديريتي كشور است

اشتراک گذاری

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهردار مشهد از ارسال لایحه ای به منظور تشکیل شوراي راهبردي براي پيگيري امور مشهد 2017 در شهرداري به شورای شهر خبر داد.


به گزارش ستاد رسانه‏ ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمدمهدي برادران در نشست پیش همایش با عنوان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017؛ چالش‌ها و چشم اندازها که به همت پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی برگزار شده بود، ، با تاكيد بر ضرورت ارتباط بدنه شهری با مديريت شهر اظهار كرد: در جهان امروز ديپلماسي شهري بسيار مورد توجه است و حتي مي‌تواند نقطه مقابل ديپلماسي دولت‌ها باشد؛ يكي از اصولي كه در اتحاديه كلان‌شهرها دنبال مي‌شود عدم دخالت دولت‌ها در تعامل شهروندان شهرهاست.


وي با اشاره به تحريم‌هاي ايران در سطح بين‌المللي خاطرنشان كرد: در اوج اين تحريم‌ها شاهد بوديم مجموعه مديريت شهري مشهد در عرصه‌های مختلف اجتماعي، مديريتي و ... توانست مباحث مرتبط با خود را دنبال كند و در عرصه‌هاي بين‌المللي مطرح شود.


برادران به انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 اشاره كرد و افزود: براي تحقق اين امر بايد هدفگذاري صورت بگيرد و برگزاري جلسات اين چنيني مي‌تواند به رفع افتراقات نظري كلان كمك كند.


وي وجود يك سالن اجلاس را براي مشهد 2017 ضروري دانست و گفت: مكان احداث اين سالن در محدوده پارك چهل بازه جانمايي شده اما بايد تامين اعتبارات آن در رديف بودجه كشور گنجانده شود و نمايندگان مجلس نيز اين امر را پيگيري كنند زيرا احداث آن نيازمند اعتبارات ملي است.

برادران ادامه داد: بسياري از برنامه‌هاي توسعه شهري مهياست اما اجراي اين برنامه‌ها اعتبارات و عزم ملي را مي‌طلبد.


معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهردار مشهد خاطرنشان كرد: مشهد در سال 88 با عنوان پايتخت معنوي ايران معرفي شد و در پي آن وعده‌هايي از سوي دولت وقت داده شد اما امروز هيچ يك از اين وعده‌ها محقق نشده است.


وي شعارزدگي را آفت نظام مديريتي كشور دانست و اظهار كرد: به دليل شعارزدگي به دنبال ساختارها و نهادهاي جديد هستيم؛ معاونت زيارت استانداري با همين رويكرد تشكيل شد؛ اگر اين ضعف مديريتي در سطح شهر و ‌استان حل نشود بالطبع يك عنوان به عناوين عمومي شهر اضافه مي‌شود و اين امر انتظارات شهروندان را بالا مي‌برد.


برادران اضافه كرد: وقتي گفته مي‌شود مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام است انتظار مي‌رود خود را در سطح جهان معرفي كنيم؛ نبايد عنوان پايتخت فرهنگي را از منظر خودمان تعريف كنيم زیرا نامگذاري نمي‌تواند مشكل ما را حل كند بلكه بايد مناسب با اين نامگذاري ادبيات خود را تعريف كنيم و متناسب با اقتضائات بين‌المللي در جهان حضور یابیم.

 

شایان ذکر است نشست پیش همایش با عنوان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017؛ چالش‌ها و چشم اندازها چهارشنبه دوم مهر به همت پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و شهرداری مشهد در تالار شورای شهر برگزار شد.

 

انتهای خبر

اخبار