عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران: محتوای همایش در جهت تقويت زیر ساخت­ها باشد

اشتراک گذاری

عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران گفت: سهم اين صنعت درجایگاه اقتصاد نسبت به قرن 19 و 20 به طور معنی داری درحال افزایش است.

 

دکتر ناصر شاهنوشي  در گفت و گو با ستاد رسانه ­‏ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، افزود: افزايش سطح تکنولوژی و شناخت مردم از سايرفرهنگ ها به طرق مختلف بستری را فراهم کرده است تا میزان سهم گردشگری در اقتصاد جهانی و گردش مالی گردشگری به طور روز افزونی افزایش پیدا ­کند.

 

وي شرط لازم براي ارتقاء گردشگري را تمایل و شناخت مردم از ساير كشورها دانست و اظهار كرد: وجود امکانات متنوع که به طور غیر مستقیم در مناطق مختلف وجود دارد، مي تواند نقش بسزايي در حوزه اقتصاد گردشگری و افزایش سهم گردشگری در این حوزه ايفا كند.

 

وی افزود: زمانی افراد تمايل به بازدید از آثار تاریخی، مراکز فرهنگی و برنامه ­های متنوع دارند كه تسهيلات مناسبي براي آنها فراهم شود. ایتالیا به عنوان یکی از قطب­های گردشگری دنیا، سالانه  حدود 85 ملیارد دلار در سال از منابع گردشگری را به خود اختصاص می دهد كه علت اين امر فراهم ساختن امكانات زير ساختي است.

 

استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بيان اينكه توجه به تکمیل زیرساخت های گردشگری گامی مهم در جهت تقویت این صنعت و رشد اقتصاد گردشگری است، عنوان کرد: توجه به زير ساختها باعث مي شود اين انگيزه در گردشگران تقويت شود تا دفعات بعد نيزاز مناطق گردشگري ايران  بازديد كنند.

 

دکتر شاهنوشي گفت: وجود تسهیلات حمل و نقل، امکانات درمانی و آموزشی مناسب در ايران می­تواند کمک شاياني به توسعه گردشگري كند. توجه به زیر ساخت­ها به صورت هدفمند و جهت دار عملاً  باعث تقویت و دوام گردشگری مي گردد.

 

عضو شورای علمی همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر ما خواستار بهبود گردشگري در ايران هستيم بايد حمل ونقل برون شهری، هوایی و  ریلی  و  کیفیت جاده ­ها را ارتقاء دهيم.

 

وي با بيان اينكه توجه به مسئله آموزش در حوزه زیر ساختهای فرهنگی علاوه بر جذب منابع مالی در حوزه گردشگری باعث مي شود مردم خود را از لحاظ فکری و رفتاری با گردشگران هماهنگ ­کنند، عنوان كرد: سرمایه گذاری درحوزه زیر ساخت­های  فرهنگی و اجتماعی علاوه بر اشتغالزايي منجر به توسعه گردشگري خواهد شد.

 

دکتر شاهنوشي با اشاره به برگزاری همايش بين‌المللي گردشگری توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی عنوان كرد: در اين همايش میزگردها، کارگاه هاي آموزشی، سخنرانی و ارائه مقالات بايد در جهت تقويت زیر ساخت­هاي فني، اجتماعي و فرهنگي باشد.

 

وي ابراز امیدواری کرد: برگزاري اين همايش در شهر مشهد به عنوان بزرگترين قطب گردشگري مذهبي در ايران پایلوتی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور باشد.

 

انتهای خبر

اخبار