دبير علمي اولین همايش بین‌المللی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران: 425 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است

اشتراک گذاری

دبير علمي اولین همايش بین‌المللی علمی - راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران چالش‌ها و چشم‌اندازها از ارسال 425 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش ستاد رسانه‏ ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، دكتر مژگان عظيمي هاشمي امروز 15 مهرماه در نشست خبری اولین همايش علمی بین‌المللی علمی - راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران چالش‌ها و چشم‌اندازها گفت: 425 مقاله در محورهاي همايش ارسال شده است و در مجموع 1000داوري انجام شده و در انتها 75 مقاله براي ارائه شفاهي، 132 مقاله به صورت پوستر و 102 مقاله به صورت چاپ در مجموعه چكيده مقالات در این همایش ارائه مي‌شود.

وي با بيان اينكه در دو روز 26 و 27 مهرماه طي 35 ساعت كاري همزمان در سه سالن دانشكده علوم دانشگاه فردوسي مشهد برنامه‌های همايش بين‌المللي گردشگري برگزار مي‌شود، گفت: برنامه‌هاي همايش شامل ارائه شفاهي، برگزاري ميزگردهاي تخصصي با حضور و مشاركت 65 استاد با محوريت‌هاي چالش‌ها و چشم‌انداز گردشگري مذهبي، آمايش و سرزمين گردشگري، كارآفريني گردشگري،‌گردشگري سلامت و… خواهد بود.

دکتر عظيمي هاشمي عنوان كرد: سند اين همايش كه حاصل دستاوردهای ارائه شده در دو روز همایش، بررسی اسناد فرادستی، مصاحبه با کارشناسان و بررسی و جمع بندی مقالات دریافت شده است، در قالب يك كتاب در انتهاي همايش رونمايي خواهد شد و پس از پایان همایش در اختيار مديران و مسئولان استاني و كشوري قرار مي‌گيرد.

وی همچنین به افتتاح سايت همايش در ارديبهشت ماه سال 93 اشاره كرد و گفت: اين سايت تاكنون 236 هزار بازديد كننده داشته و به طور كلي 826 كاربر شامل 726 نويسنده و 70 داور دارد.

دکتر مژگان ثابت تيموري، دبير اجرايي این همايش، نیز از ثبت‌نام 200 نفر در این همایش خبر داد و گفت: این همایش با 450 ميهمان، 8 صبح 26 مهر ماه، در محل دانشكده علوم دانشگاه فردوسي مشهد برگزار خواهد شد.

وي از حضور سفرای کشورهای مختلف و هشت ميهمان خارجي از كشورهای هنگ‌کنگ، ‌اسپانيا، ایتالیا، هند و مالزي خبر داد و گفت: در آغاز اين همايش پيام رياست جمهوري و پيام ويژه دبيركل يونسكو قرائت خواهد شد و معاون وزارت خارجه، معاون رئيس جمهور، رئيس سازمان گردشگري كشور و استاندار خراسان رضوي نیز در این همایش سخنرانی می‌کنند.

ثابت تيموري از ديگر نكات مهم اين همايش را برگزاري نمايشگاه جانبي دانست و افزود: نمايشگاه جانبي صنايع دستي نیز در محل دانشكده علوم پايه دانشگاه فردوسي مشهد برگزار مي‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا 17 مهر ماه ثبت‌نام در كارگاه‌هاي تخصصي اين همايش انجام مي‌شود و اين همايش پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود.

در ادامه دبیر همایش خاطر نشان کرد که دو مقاله ويژه در زمينه اقتصاد مقاومتي نيز در اين همايش ارائه خواهد شد که در یکی از آنها براي اولين بار به سايت‌هاي گردشگري كشور نگاه اقتصادي شده است همچنین در محور اقتصاد 55 مقاله پذيرفته شده كه 14 مقاله، ارائه شفاهي خواهد شد.

اولین همايش علمی بین‌المللی علمی - راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران چالش‌ها و چشم‌اندازها ، به همت پژوهشکده گردشگری مشهد از 26 مهرماه تا 28 مهرماه سال جاری در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت bcit.ir مراجعه کنند.

 

انتهای خبر

اخبار