اعلام حمایت یونسکو از فعالیت‌های موثر در ظهور فرهنگ و تمدن ایرانی

اشتراک گذاری

دبیر کمیسیون ملی یونسکو گفت: کمیسیون ملی یونسکو در ایران آمادگی دارد تا از هر اقدامی که موجب ظهور و نفوذ بیشتر تمدن و فرهنگ ایرانی شود، حمایت کند.

به گزارش ستاد رسانه‏ ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمدرضا سعیدآبادی ظهر امروز 26 مهر ماه در نخستین همایش بین‌المللی علمی-راهبردی توسعه گردشگری ایران (چالش‌ها و چشم‌اندازها)، تنوع فرهنگی، احترام و حفاظت از آن و نیز جلوگیری از یکسان‌سازی فرهنگی را یکی از مهمترین برنامه‌های یونسکو دانست و اظهار کرد: اگر به دنبال حفاظت از تنوع فرهنگی و داد و ستد فرهنگی در ایران هستیم، باید به گردشگری و توسعه آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه «امکان تاسیس کرسی دانشگاهی یونسکو در حوزه گردشگری وجود دارد»، تصریح کرد: هم‌اکنون 18 کرسی دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران وجود دارد که در این میان، جای کرسی گردشگری فرهنگی و یا توسعه پایدار گردشگری خالی است.
سعیدآبادی از بحث میراث فرهنگی و ثبت جهانی آثار تاریخی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های یونسکو نام برد و گفت: تنوعی که در آثار تاریخی ایران وجود دارد، گام اول در این زمینه است؛ اما برای بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت در حوزه‌ میراث فرهنگی باید با رویکرد گردشگری فرهنگی برنامه‌ریزی کرد.

 

انتهای پیام

اخبار