دبیر علمی همایش توسعه گردشگری: جلب توجه سیاست‌گذاران به چالش‌های گردشگری هدف اصلي همايش بود

اشتراک گذاری

دبیر علمی نخستین همایش بین‌الللی علمی – راهبردی توسعه گردشگری ایران با اشاره به هدف برگزاری این برنامه گفت: معطوف‌سازی توجه سیاست‌گذاران به چالش‌های گردشگری هدف اصلی این همایش بود.

به گزارش ستاد رسانه‏ ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، دکتر مژگان عظیمی هاشمی در آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی علمی – راهبردی توسعه گردشگری ایران (چالش‌ها و چشم‌اندازها) در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی اظهار کرد: معطوف کردن توجه سیاست‌گذاران و مدیران صنعت گردشگری به چالش‌ها و الزامات توسعه این حوزه و نیز ارائه دستاوردها و راهکارهای لازم در قابل برنامه‌ای اثربخش در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور، از جمله اهداف ما در برگزاری این همایش بود.
وی افزود: پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی به عنوان یک کانون علمی و پژوهشی فعال، ماموریت خود را مطالعه در زمینه گردشگری با اولویت گردشگری مذهبی قرار داده و در برگزاری این همایش حداکثر توان خود را برای گردآوری اندیشه‌های گوناگون به کار بسته است.
عظیمی با اشاره به دریافت و ارزیابی 438 مقاله توسط دبیرخانه همایش، خاطرنشان کرد: 70 داور در فرآیند داوری مقالات با نگاه انتخاب مقالات کاربردی و راهبردی در حل چالش‌های پیش روی گردشگری کشور ما را یاری کردند.
دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی علمی – راهبردی توسعه گردشگری ایران ادامه داد: پس از انجام داوری‌ها 80 مقاله برای ارائه شفاهی و 139 مقاله برای ارائه در پوستر پذیرش شدند و برگزاری هشت میزگرد تخصصی و 10 کارگاه تخصصی از جمله برنامه‌های جنبی این همایش بود.
وی تصریح کرد: نتایج تبادل نظرات شرکت‌کنندگان و دستاوردهای همایش در قالب کتاب این همایش به چاپ می‌رسد و امیدواریم پژوهش‌های کاربردی موجب افزایش رقابت‌پذیری در گردشگری کشور شود.

 

انتهای خبر

اخبار