ویرایش تازه دائره‌المعارف بین‌المللی گردشگری (2015)

اشتراک گذاری

ویرایش تازه دائره‌المعارف بین‌المللی گردشگری با بیش از هفتصد کلیدواژه، منتشر شد.

به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی به نقل از سایت انسان شناسی و فرهنگ؛ ویرایش نخست این دائره‌المعارف در سال 2000 زیر نظر انسان‌شناس ایرانی، پروفسور جعفر جعفری منتشر شده بود. اکنون هانگنگ خیائو (Honggen Xiao) نیز در کنار پروفسور جعفری، ویراستاری و نظارت بر این مجموعه را بر عهده دارد.

 

ویرایش تازه این دائره‌المعارف، تفاوتهایی با نسخه پیشین دارد، از جمله اینکه در نسخه پیشین صرفاً به کشورهایی کلیدواژه اختصاص یافته بود که از نظر گردشگری در دنیا شناخته شده‌اند. اما در ویرایش کنونی وضعیت گردشگری در همه 194 کشور به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل، یک کلیدواژه جداگانه دارد. کشورهایی که گردشگری‌شان ضعیف است مدخل‌شان واژه‌های کمتری دارد به نسبت کشورهایی که گردشگری‌شان در وضعیت بهتری است.

 

در این دائره‌المعارف مفاهیم سنتی و تازه در دانش گردشگری، مهمان‌نوازی، اوقات فراغت و گرایشهای مرتبط تعریف و تشریح شده و در این راه، از 766 متخصص گردشگری از 113 کشور دنیا یاری گرفته شده است.

 

نسخه الکترونیکی این دائره‌المعارف اکنون بر روی وب‌سایت گروه انتشاراتی اسپرینگر برای خرید به مبلغ 849 یورو موجود است و نسخه کاغذی آن نیز تا چند ماه دیگر با همین مبلغ عرضه خواهد شد.

اخبار