عزم ایران برای میزبانی از گردشگران جهان خلل ناپذیر است

اشتراک گذاری

سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با صدور بیانیه ای نسبت به مصوبه کنگره آمریکا که باعث  ایجاد محدودیت سفر اتباع برخی کشورها به ایران می شود واکنش نشان داده و این اقدام را در عزم جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از گردشگران جهان، بی تاثیر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری میراث آریا (Chtn)  در بیانیه ای که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صادر کرده آمده است: موج گسترده ورود گردشگران خارجی که از دو سال پیش در عرصه گردشگری ایران آغاز شده با سرعتی اعجاب انگیز در حال پیشروی است. دیپلماسی فعال ایران مبنی بر تعامل با جهان، اشتیاق روزافزون گردشگران همه کشورها برای سفر به ایران، امنیت بی بدیل کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، ظرفیت های شگرفی که در عرصه گردشگری فرهنگی و تاریخی، مذهبی ، زیارتی و طبیعی وجود دارد ، رشد چشمگیر گردشگری ورودی، همه و همه گویای شکل گیری فرایندی تازه و امید بخش در گردشگری کشور ماست، تا جایی که موجب شگفتی رسانه های بین المللی شده و ایران از سوی بسیاری از منابع و رسانه های گردشگری خارجی مقصد اول گردشگری دنیا در سال 2016 قلمداد شده است و روزی نیست که بازتاب اتفاقات مثبت گردشگری ایران را در رسانه های جهان نبینیم.

در این بیانیه تاکید شده: به دنبال سیاستها و تدابیر اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید برای گسترش روابط خارجی، درهای ارتباط و تعامل و گفتگو با کشورهای مختلف گشوده و تفاهم نامه های کاربردی و اجرایی و سند های همکاری متعددی در حوزه گردشگری با ده ها کشور به امضاء رسیده ، کمیته های فنی مشترک گردشگری با کشورهای دیگر تشکیل و ورود گردشگران خارجی به کشور تسهیل شده و سرمایه گذارانی که تا دیروز به فضای اقتصادی و سیاسی ایران به دیده تردید می نگریستند امروز با اشتیاق آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری کشورمان اعلام کرده اند، هتل هایی که تا دیروز حتی در بهترین مقاطع زمانی سفر، ضریب اشغال بالایی نداشته امروز از سوی گردشگران غربی برای سال آینده رزرو شده اند.

این روند منجر به رشد 12 درصدی بخش گردشگری ایران در مقایسه با رشد 6/4درصدی این بخش در دنیا شده ، اکنون با توجه به فراهم شدن زمینه های لغو تحریم های ناعادلانه بین المللی ، شاهد مصوبه ای نامعقول از سوی کنگره آمریکا هستیم که محدودیتهایی را برای سفر اتباع 38 کشوردنیا به چند کشور از جمله ایران اعمال می کند . سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ضمن محکوم کردن این مصوبه ، اظهار امیدواری می کند با تدابیر اتخاذ شده در دستگاه دیپلماسی کشور ، این مصوبه خنثی شود.

در این بیانیه تاکید شده: اظهارات گردشگران خارجی نشان می دهد برخلاف آنچه که ادعا شده، ایران کشوری امن و میهمان نواز برای گردشگران به شمار می رود و تاریخ و فرهنگ غنی  ایران و جاذبه های بی نظیر گردشگری ایران همواره به عنوان عامل جذب کننده گردشگران برای سفر به ایران بوده است و وضع چنین مقرراتی نمی تواند مانعی بر سر راه سفر به ایران تلقی شود.

در بیانیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  تاکید شده است : حدود نیمی از گردشگران ایران  از کشورهای مسلمان منطقه هستند که این مصوبه تاثیری بر آنها ندارد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اعلام کرده است ضمن پیگیری این موضوع از طریق سازمان های بین المللی ذی ربط گردشگری و فرهنگی با مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور برای اتخاذ تدابیر مناسب در جهت خنثی کردن اثرات احتمالی مصوبه نامعقول مذکور در تماس و مذاکره خواهد بود و امیدواریم دستگاه دیپلماسی کشورمان موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری نماید. این سازمان هم چنین اعلام می دارد موج عظیمی که در گردشگری ایران شکل گرفته دارای چنان قدرت و ظرفیتی است که به سادگی نمی توان مانع تاثیرگذاری آن شد، و طرح مزبور نیز خللی در عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از گردشگران جهان وارد نمی کند.

 

منبع: میراث آریا

اخبار