روند بی رویه ساخت هتل در مشهدنگران کننده است

اشتراک گذاری

اعضای هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی از تعدادی از هتل‌های مشهد بازدید و با مدیران آن‌ها گفت‌وگو کردند.

به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی امیر سامان سایه‌بان، مدیرعامل یکی از هتل‌های سه ستاره مشهد (اطلس) گفت: در این هتل سه ستاره که در چند قدمی حرم مطهر قرار دارد، خدماتی بیش از یک هتل سه ستاره را ارائه می‌کنیم اما علاقه‌ای به دریافت عنوان چهار ستاره نداریم.

وی با بیان اینکه این هتل با دو هزار و ۲۰۰ متر مساحت 188 واحد دارد، خاطرنشان کرد: نرخ اشغال هتل حدود ۳۰ درصد است و از زمان حمله به سفارت عربستان در مشهد با کاهش تعداد زائران عرب‌زبان مواجه شدیم.

سایه‎بان درباره علل کاهش مسافر در هتل‌ها یادآور شد: در چند وقت اخیر ما با کاهش مسافران سازمانها مواجه شدیم که این امر به ساخت زائرسراهای سازمانی و کاهش بودجه ستاد رفاهی سازمان‌ها برمی‌گردد.

وی از روند بی رویه ساخت هتل بدون نیاز شهر ابراز نگرانی کرد.

در ادامه این بازدید باقرنژاد، مدیرعامل هتل چهار ستاره (جواد) نیز گفت: این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های مشهد است که سابقه آن به سال ۱۳۲۶ برمی‌گردد. در سال ۱۳۸۹ کاملا ساختمان هتل بازسازی و بر آن افزوده شد.

وی افزود: هتل از معدود هتل‌هایی بود که از قطع روابط با عربستان متضرر نشد، در واقع ما همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاشتیم و همواره تنها نیمی از ظرفیت هتل را به میهمانان غیرایرانی اختصاص دادیم.

هنرمند، مدیرعامل هتل‌ پنج ستاره پردیسان در طی بازدید از این هتل اظهار کرد: کلنگ ساخت این هتل سال ۱۳۷۳ خورد و این هتل با ۱۶۴ واحد و ۵۰۰ تخت ساخته شد.

وی گفت: ۷۰ درصد هتل‌های ما با بافت مسکونی ساخته شده است و کمتر هتلی وجود دارد که بافت آن از همان ابتدا با بنای هتل ساخته شود.

این هتلدار خاطرنشان کرد: تعدیل نیرو در شرایط کنونی امری ضروری است و ما توانستیم ۲۲۰ پرسنل هتل را به ۱۶۰ نیرو کاهش دهیم.

وی با انتقاد از روند رو به رشد ساخت هتلهای بدون نیازسنجی خواستار توجه مسولان به این امر شد.

بهشاد حیدری‌نیا، مدیرعامل هتل دوستاره(حلما) در این بازدید گفت: هتل دارای ۷۰ واحد و ۱۸۰ تخت است. این هتل جزو هتل‌های تازه تاسیس است و حدود ۸ ماه قبل تاسیس شد.

 

انتهای خبر

اخبار