عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی: متوسط ماندگاری گردشگران خارجی در مشهد 18 روز است

اشتراک گذاری

مدیر گروه اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: متوسط ماندگاری گردشگران خارجی در مشهد 18 روز است.

به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی هادی رفیعی در سمینار «زیارت نوروزی» که 12 اسفندماه 1393 در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی  برگزار شد، به ارائه تحقیقی با عنوان «ویژگی‌های اقتصادی بازار گردشگران داخلی و خارجی در مشهد مقدس» پرداخت و اظهار کرد: براساس یافته‌های تحقیق مذکور مبدا سفر 19 درصد زائران به مشهد از استان تهران است و استان‌های خراسان رضوی و اصفهان با سهم 11 و 9.5 درصدی رتبه‌های دوم و سوم را دارا هستند.


وی با بیان اینکه «81 درصد زائران به همراه خانواده به مشهد آمده‌اند و رتبه‌های دوم و سوم نحوه سفر به صورت تنهایی و گروهی است که هر کدام سهم 9 درصدی دارند» خاطرنشان کرد: 88 درصد زائران به شکل مستقل و شخصی، 6.5 درصد هیات و کاروان زیارتی و پنج درصد به شکل تور به مشهد سفر کرده‌اند.

رفیعی با اشاره به اینکه هدف و اولویت نخست 95 درصد زائران به مشهد، مذهبی و زیارتی بوده است، تصریح کرد: به طور کلی تقریبا 98 درصد زائران به مشهد اهداف اول تا سوم خود را مذهبی و زیارتی ذکر کرده‌اند؛ میانگین مدت زمان ماندگاری در مشهد چهار شب به دست آمده است و چهار درصد افراد تنها یک روز در مشهد می‌مانند و هیچ شبی را در مشهد ماندگار نشده‌اند.

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه 60 درصد گردشگران خارجی با خانواده به مشهد سفر می‌کنند، عنوان کرد: متوسط ماندگاری گردشگران خارجی در مشهد حدود 18 شب است؛ همچنین گردشگران خارجی عمدتا در هتل‌ها اقامت می‌کنند.

وی ادامه داد: ساکنان و مجاوران، کسبه و سرمایه‌گذاران، گردشگران را از اجزای اقتصاد گردشگری مشهد برشمرد و افزود: بنابراین هر گردشگری که به شهر می‌آید به صورت بالقوه می‌تواند سرمایه‌گذار هم باشد.

 

انتهای خبر

اخبار