برگزاری شش کنفرانس جهانی با موضوع گردشگری تا پایان سال 2015

اشتراک گذاری

بسياري از صاحب‌نظران، قرن حاضر را قرن گردشگري نام نهاده‌اند.

به گزارش پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی؛ گردشگري به‌عنوان يکي از مهم‌ترین پديده‌هاي هزاره سوم، طي نيم قرن گذشته با رشد تصاعد گونه خود تأثير بسزايي در رشد و پويايي اقتصادي و تبادلات فرهنگي کشورها داشته‌است.

توجه به مقوله گردشگري زماني مهمتر جلوه مي‌كند كه براساس آمارهاي موجود، صنعت گردشگري امروزه به‌عنوان دومين منبع درآمد بيش از 49 كشور در حال توسعه به حساب مي‌آيد. براساس پيش‌بيني سازمان جهانگردي جهاني (WTO) تا سال 2010 بيش از 43 درصد از اشتغال جهان مربوط به بخش گردشگري خواهد بود.

از همین روست که دانشگاه‌ها و موسسات مختلف توجه ویژه‌ای به این مقوله نموده و سعی می‌کنند با انجام تحقیق و پژوهش، چاپ و ترجمه کتاب و برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی به نتایج تازه‌ای در زمینه گردشگری علمی و عملی دست پیدا کنند. بنابر اعلام مجله اینترنتی تحقیقات گردشگری (eRTR) تا پایان امسال (2015) دست کم شش کنفرانس بین‌المللی با موضوع گردشگری در سطح جهان برگزار خواهد شد. در ادامه فهرستی از این کنفرانس را می‌خوانید:

کنفرانس سالانه بین‌المللی موسسه تحقیقات سفر و گردشگری

15 تا 17 ژوئن ، در پورتلند، اورگون ، ایالات متحده آمریکا

این کنفرانس با شعار تبدیل دیدگاه‌ها به عمل از 15 تا 17 ژوئن در پورتلند برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 ژانویه 2015 است. هم مقالات تئوریک و هم مطالعات روش‌شناختی در این کنفرانس ارائه خواهد شد، اما نحوه ارائه باید با تکیه بر راهکارهای عملی و تمرکز بر پیاده‌سازی و اجرای گردشگری علمی و دانشگاهی باشد و لازم است پیام کلیدی تحقیق به صورت شفاهی یا بصری مشخصا ارائه گردد.

سایت اینترنتی دبیرخانه این کنفرانس در این آدرس قابل دسترسی است:

http://www.ttra.com/events/2015-annual-international-conference/

کنفرانس بین‌المللی مطالعات گردشگری و سفر

18 تا 20 ژوئن، استانبول، ترکیه

کنفرانس بین المللی DAKAM's TOURAVEL از محققان در زمینه‌های مختلف دعوت کرده‌است مسئله سفر و گردشگری در دنیای معاصر را از چشم‌اندازهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهند. مقالات کاملی که در این کنفرانس پذیرفته‌شوند در کتابخانه دیجیتال آنلاین  DAKAM در دسترس بوده و در کتابچه مقالات این کنفرانس که دارای شماره ISBN مجزاست، به چاپ خواهندرسید. امکان ارسال خلاصه مقالات برای این کنفرانس در حال حاضر فراهم است؛ آخرین مهلت ارسال مقالات کامل 29 می و آخرین مهلت ثبت‌نام به منظور شرکت در کنفرانس 22 می 2015 می‌باشد.

علاقه‌مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی دبیرخانه همایش مراجعه کنند: http://www.touravelconference.org/

کنفرانس بین‌المللی با موضوع رویکردهای معاصر در خصوص گردشگری و هتلداری: سیاست‌گذاری، روش‌شناسی و ارائه راهبردها

12-14 جولای 2015 ، دانشگاه برایتون ، بریتانیا

این رویداد در نظر دارد رهبران صنعتی، دانشجویان، محققان، دانش‌پژوهان و مجریان درگیر در زمینه گردشگری و هتلداری را گرد هم آورد تا با بحث و تبادل اطلاعاتی موثر بتوانند کمیت وکیفیت دانش موجود در زمینه گردشگری و هتلداری را ارتقا بخشند.

زمینه‌های ارسال مقاله شامل 4 بخش می‌باشد:

1. مسئولیت و پایداری در گردشگری و هتلداری

2. فرهنگ‌سازی از طریق گردشگری و هتلداری

3. جایگاه‌های ویژه گردشگری و هتلداری- فعالیت‌های مرتبط با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه

4. مدیریت چالش‌های گردشگری و هتلداری امروز با نگاهی به آینده

آخرین مهلت ارسال مقالات کامل به این کنفرانس 30 آوریل و آخرین مهلت ثبت‌نام 30 ژوئن 2015 می‌باشد.

نشانی اینترنتی دبیرخانه:

http://about.brighton.ac.uk/sasm/research/researchevents/contemporary-perspectives-in-tourism-and-hospitality-research-policy-practice-and-performance/

کنفرانس چشم‌انداز گردشگری در مناطق حاره

29-31 جولای 2015، ماتارام، لومبوک، اندونزی

این کنفرانس با همکاری دومین سمپوزیوم گردشگری پایدار، هشتمین کنفرانس چشم‌انداز گردشگری و چهارمین کنفرانس گردشگری سواحل و جزیره‌های مناطق حاره‌ای با هدف به تعادل رساندن توسعه و پایداری سرزمین در مقصدهای گردشگری برگزار خواهد شد.

هدف از این کنفرانس فراهم‌سازی بستری برای دانشجویان و دانش‌آموختگان گردشگری، کارمندان بخش دولتی، صنایع هتلداری و گردشگری ، مدیران سرزمین بخش خصوصی و دولتی و دیگر علاقه‌مندان به منظور به اشتراک‌گذاری ، تبادل نظر و بحث پیرامون دانش‌های مرتبط با دانش و مدیریت توسعه گردشگری و حفاظت مناطق حاره‌ای است. به همین منظور ، این کنفرانس در نظر دارد به راهکارهای عملی ، سمت‌گیری‌های جدید و ایجاد فرصت‌های عملی برای توسعه گردشگری پایدار در این محیط‌های ویژه دست پیدا کند.

زمینه‌های کنفرانس شامل:

گردشگری در نواحی استوایی

محیط‌زیست و گردشگری

اقتصاد و بازاریابی در گردشگری

تساوی حقوق در گردشگری

جوامع بومی، فرهنگ و گردشگری

تفریح و ورزش‌ها

امنیت، مهاجرت و مسائل بهداشتی در گردشگری

منابع انسانی، آموزش و بورس‌های تحصیلی در گردشگری

آخرین مهلت ارسال خلاصه مقالات 31 می، آخرین مهلت ارسال مقاله کامل 1 جولای و آخرین زمان ثبت‌نام 20 جولای می‌‌باشد.

نشانی اینترنتی : http://www.igutourism.org/lombok2015.html

دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و مدیریت هتلداری

16-18 نوامبر 2015، کلمبیا، سریلانکا

هدف کلی کنفرانس ایجاد زمینه‌ای برای همکاری‌های آکادمیک و حرفه‌ای و تبادل ایده‌ها و تحقیقات جدید در یک بستر غیررسمی و میان رشته‌ای است.

زمینه‌های اصلی کنفرانس شامل این موارد می‌باشد: صنایع گردشگری بین‌المللی، اکوتوریسم و موضوعات متفاوت در گردشگری از جمله گردشگری فضایی، تئوری گردشگری، گردشگری و محیط‌زیست، گردشگری و خطرات، صنایع سفر، گردشگری و جهانی‌سازی، مطالعات ورزشی و ...

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 30 ژوئن ، آخرین مهلت برای ارسال مقاله کامل 30 آگوست و پایان مهلت ثبت‌نام 30 جولای می‌باشد.

نشانی اینترنتی: http://www.tourismconference.info/

سومین کنفرانس بین‌المللی ERPBSS

الگوهای تحقیقاتی در زمینه بازاریابی و مطالعات اجتماعی

24 -26 نوامبر ، پارک حیات دبی

مهم‌ترین عناوین این کنفرانس شامل :

حسابداری، مسائل مالی و اقتصادی

روان‌شناسی معاصر

آموزش، تدریس و توسعه

تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی

قوانین و روابط بین‌المللی

مدیریت و بازاریابی

رسانه، خبرنگاری وارتباطات

گردشگری و هتلداری

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 1ژوئن و آخرین فرصت برای ارسال مقاله کامل 31 اکتبر 2015 اعلام شده‌است.

نشانی اینترنتی: http://www.mdx.ac/conference-2/

 

انتهای خبر

اخبار