تعامل مناسب لازمه توسعه همکاری های گردشگری است

اشتراک گذاری

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در همایش تجاری ایران و اسپانیا که در اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: توسعه همکاری ها در حوزه گردشگری بین دو کشور نیازمند ارتباط و تعامل مناسب بین ایران و اسپانیا است.

بر اساس خبرگزاری میراث آریا، خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در دیدار با مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به بازدید از کاخ جهانی گلستان و بازار تهران، گفت: از زیبایی های کاخ گلستان و تنوع فعالیتهایی که در بازار تهران وجود داشت لذت بردم.

وی در ادامه با اشاره به توفق هسته‌ای وین، افزود: پیش بینی ما این است که با برداشته شدن تحریم ها، گشایش زیادی در اقتصاد ایران به وجود بیاید و شرکتهایی که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، توجه فزاینده ای به ایران خواهند داشت.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اضافه کرد: در طول سالهایی که ایران تحت فشار تحریم ها بود، شرکتهای اسپانیایی در بخشهایی که شامل تحریم نشده بود با شرکتهای ایرانی ارتباط و همکاری داشتند.

سوریا تصریح کرد: در سفری که رئیس جمهور ایران به اسپانیا داشتنددر رابطه با اهمیت و اولویت توسعه گردشگری صحبتها و مذاکراتی صورت گرفت و تصور ما این است که در این حوزه، زمینه همکاری بسیار مناسبی برای شرکتهای دو کشور وجود دارد.

وی افزود: در طول سالیان گذشته، اسپانیا تجربیات بسیار زیادی در بخش توریسم به دست آورده است تا جایی که در حال حاضر شرکتهای اسپانیایی فعال در حوزه گردشگری، تجربیات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

سوریا با بیان اینکه ایران برای شرکتهای فعال گردشگری اسپانیا یک هدف و اولویت است، ادامه داد: اسپانیا تجربیات بسیار زیادی دارد و توانمندی های این کشور فقط در زمینه ساحل و آفتاب نیست و جاذبه های دیگری هم در این زمینه در اسپانیا وجود دارد.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا همچنین از علاقه مندی سرمایه گذاران این کشور برای حضور در بخش هتل سازی در ایران خبر داد و افزود: تمامی سرمایه گذاران و شرکتهای فعال در حوزه گردشگری اسپانیا از حمایت و پشتیباتی دولت این کشور بهره مند هستند و ما انتظار داریم، ایران هم از سرمایه گذاری شرکتهای اسپانیایی حمایت کند.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی ها، بخش گردشگری در طول چند سال آینده به عنوان محرک اقتصاد جهان شناخته خواهد شد و سازمان جهانی جهانگردی، رشد سالیانه 5/4 درصدی را برای این حوزه در نظر گرفته است، با توجه به این پیش بینی ها ما باید آماده میزبانی از گردشگران باشیم، اسپانیا آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه گردشگری در اختیار ایران قرار دهد.

سوریا در ادامه تهیه پیش نویس تفاهم نامه در حوزه گردشگری بین دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تهیه این سند، چارچوب همکاری ها مشخص می شود.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا ادامه داد: توسعه همکاری ها در حوزه گردشگری بین دو کشور نیازمند ارتباط و تعامل مناسب بین ایران و اسپانیا است.

وی در پایان یادآور شد: اسپانیا از حضور ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور استقبال می کند و فعالان حوزه گردشگری اسپانیا هم علاقه مند به حضور در نمایشگاه گردشگری ایران هستند.

اخبار