تفاهم‌نامه راه اندازی اولین قطار گردشگری ایران و اتریش به امضاء رسید

اشتراک گذاری

تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز اولین قطار گردشگری بین المللی ایران و اتریش، مابین گروه اقتصادی فدک به عنوان طرف ایرانی و سه شرکت مطرح گردشگری اتریشی به نامهای دانهوز، دیک و مجموعه گردشگری پگاسوس، با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محسن پورسید آقایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه، سرویس دهی و خدمات در راه آهن باید افزایش یابد، گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در حمایت از اجرای این طرح، افزایش گردشگری با قطار است.

آقایی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده ای که گردشگران خارجی از سفر با قطار داشتند، ما به این فکر رسیدیم چرا خودمان این قطار را نداریم، با اعلام آمادگی گروه اقتصادی فدک برای حضور در این پروژه، سرمایه گذاری اولیه آغاز شد و  همکاری و مشارکت سه شرکت اتریشی در ادامه این روند مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه افزایش شرح خدمات و آموزش نیروی انسانی از دیگر اهداف شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تفکر ارائه خدمت به مردم باید مورد توجه و تاکید جدی قرار گیرد، افرادی که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند باید علاقه مند باشند تا در ارائه خدمات لازم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مدیرعامل شرکت راه آهن اضافه کرد: ایت تفاهم نامه و راه اندازی اولین قطار گردشگری با همکاری شرکت ایرانی و شرکتهای اتریشی، نتایج بسیار خوبی در حوزه گردشگری کشورمان خواهد داشت و باعث افزایش سطح خدمات در مسافرتهای ریلی خواهد شد.

قطار گردشگری ایران تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد. در ادامه این مراسم مسحن فاتحی زاده، رئیس هیات مدیره گروه اقتصادی فدک گفت: اولین قطار گردشگری ایران با مشارکت این گروه اقتصادی و 3 شرکت مطرح گردشگری اتریشی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این قطار با هدف تبدیل شدن به نماد ملی و ارائه عالی ترین خدمات گردشگری در قطار به بهره برداری خواهد رسید، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت قطارهای گردشگری که وارد ایران خواهد شد تا سه سال آینده تکمیل شده است، ایجاد زیرساختهای گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اخبار