دوشنبه# #،# #10# #مهر# #1396

دبیر سمینار گردشگری و توسعه پایدار: گردشگری مبنای توسعه مشهد است

اشتراک گذاری

دبیر سمینار گردشگری و توسعه پایدار از برگزاری این سمینار فردا 11 مهرماه در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان با هدف معرفی گردشگری به عنوان محور توسعه شهر مشهد خبر داد.

آرش قهرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: در این سمینار این موضوع که براساس اسناد توسعه‌ای، گردشگری مبنای توسعه مشهد است، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مساله که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری در مشهد می‌تواند به خودی خود باعث توسعه‌یافتگی این شهر شود یا خیر از مسائل مطرح در سمینار گردشگری و توسعه پایدار است.

عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سمینار گردشگری و توسعه پایدار با محوریت توسعه گردشگری در مشهد است اما بحث‌های تئوری سمینار قابل تعمیم به سایر شهرهای دیگر کشور نیز است.

قهرمان با اشاره به اینکه بین نهادهای متولی در گردشگری چندگانگی وجود دارد، افزود: باید یک هم‌جهتی و هماهنگی در حوزه گردشگری ایجاد شود، به عنوان مثال وقتی یک قایق حرکت می‌کند اگر هر کسی به یک جهت‌ پارو بزند این قایق به جایی نخواهد رفت، لذا نهادهای گردشگری برای اینکه به یک مقصد برسند باید هماهنگ و هم‌جهت حرکت کنند.

عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی درباره میهمانان نشست گردشگری و توسعه پایدار گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و چند تن از پژوهشگران جهاددانشگاهی از جمله سخنرانان این نشست هستند.

وی افزود: این سمینار برشی بر تمام فعالیت‌های گوناگون از جمله طرح‌ها و پژوهش‌های مرتبط با توسعه‌یافتگی مشهد است، اینکه هر فعالیتی باید چه الزاماتی داشته باشد از جمله مباحث این سمینار است. از جمله چالش‌های ما در حوزه گردشگری این است که نهادهای متولی در این حوزه از جمله آستان قدس، میراث فرهنگی و شهرداری باید در ذیل یک گفتمان واحد به گردشگری بپردازند.
 

اخبار