سه شنبه# #،# #11# #مهر# #1396

اقدام پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برای راه‌اندازی 3 شرکت دانش‌بنیان

اشتراک گذاری

معاون پژوهش و آموزش پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی از اقدام این پژوهشکده برای راه‌اندازی 3 شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: دو تفاهم‌نامه با دو دانشگاه معتبر خارجی از جمله "دانشگاه مون پلیه فرانسه" و "اوتاگو نیوزیلند" امضا کرده‌ایم.

به گزارش واحد اطلاع رسانی پژوهشکده گردشگری به نقل از روابط عمومی  سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر هادی رفیعی با بیان این که پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی سه گروه پژوهشی دارد، اظهار کرد: این گروه‌ها شامل "اقتصاد گردشگری"، "جامعه‌شناسی گردشگری" و "مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری" است و همچنین پژوهشکده یک مرکز خدمات تخصصی نیز دارد.


معاون پژوهش و آموزش پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: مرکز خدمات تخصصی به عنوان حلقه واسط بخش تحقیقات و پژوهش با بازار است و در نظر داریم با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بهینه‌تری در این راستا ایفا کنیم.


وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است سه شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر دو شرکت مراحل ابتدایی را طی کرده و در حال گذراندن سیکل اداری راه‌اندازی هستند.


رفیعی به بخش بین‌الملل این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: در مرکز خدمات بخش بین‌المللی دو تفاهم‌نامه با دو دانشگاه معتبر خارجی "دانشگاه مون پلیه فرانسه" و "اوتاگو نیوزلند" امضا کرده‌ایم.


معاون پژوهش و آموزش پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی افزود: از سال جاری فعالیت‌های پژوهشی را در سطح بین‌الملل با این دو دانشگاه شروع کردیم.


وی با بیان این که با دانشگاه مون پلیه فرانسه در حوزه تحقیقات گردشگری شهر تحقیقاتی انجام خواهیم داد، گفت: بازدیدهای میدانی از موسسات تحقیقاتی از سوی دو طرف انجام شده است.


به گفته رفیعی، روند اجرای توافق‌نامه با دانشگاه اوتاگو نیوزلند نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

اخبار