شنبه# #،# #01# #اردیبهشت# #1397

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان مطرح کرد: معرفی 10 مکان باارزش گردشگری مشهد به صورت صوتی و سه بعدی

اشتراک گذاری

عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامه‌ریزی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال اطلاعات به گردشگر، نرم افزار واقعیت افزوده گردشگری است، گفت: این نرم افزار که به تازگی در مشهد رونمایی شد فقط فاز اول پروژه نرم‌افزار واقعیت افزوده گردشگری بود و در آینده وارد فازهای بعد می‌شود.

به گزارش واحد اطلاع رسانی پژوهشکده گردشگری به نقل از ایسنا، حسین مبینی امروز 30 فروردین‌ماه در سمینار زیارت نوروزی که در پژوهشکده جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص نرم‌افزار واقعیت افزوده گردشگری مشهد با عنوان تارا، اظهار کرد: در فاز اول این پروژه اطلاعات صوتی و سه بعدی 10 مکان باارزش گردشگری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این ده اثر شامل حرم امام رضا(ع)، آرامگاه فردوسی، خانه ملک، کوهسنگی و موزه بزرگ خراسان، پارک ملت، ‌بوستان وکیل‌آباد، بوستان مینیاتوری، آرامگاه نادرشاه، خواجه‌ربیع و فرهنگسرای بهشت است که حرم رضوی و آرامگاه فردوسی در فاز اول به صورت صوتی و سه بعدی و سایر آثار به صورت صوتی در این نرم‌افزار معرفی شدند.

عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامه‌ریزی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به واقعیت افزوده به عنوان یک مفهوم جدید در عرصه شهری، تصریح کرد: این مفهوم جدید در شهرهایی که بتوانند خود را با داده‌های روزانه سازمان‌های مختلف درون شهر منطبق کنند ظهور و توسعه یافته است.

وی ادامه داد: بعد از آنکه یک گردشگر وارد مقصدی می‌شود ممکن است حجم انبوهی از داده‌ها در اختیارش او قرار گیرد و گردشگر به روش‌های مختلف از این داده‌ها استفاده می‌کند، او یا وارد سایت‌های اطلاعاتی می‌شود و یا از اپلیکیشن‌ها، نقشه‌ها و کتابچه‌های قدیمی استفاده می‌کند و تمام این موارد در صورتی می‌تواند به گردشگر کمک کند که اطلاعاتی را از یک پایگاه داده موثق و متناسب با زمان و مکان دریافت کند. 

مبینی با بیان اینکه نام شهر هوشمند را همه ما شنیده‌ایم، افزود: در حقیقت یک فرد دانا، هوشمند نیست بلکه فردی هوشمند است که از اطلاعاتی خود به نحوه مطلوب استفاده کند و در هر زمان و مکان اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد و متناسب با آن عکس‌العمل نشان دهد.


انتهای پیام

اخبار