دوشنبه# #،# #12# #شهریور# #1397

حضور پژوهشکده گردشگری در نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با ایده های جدید

اشتراک گذاری

رئیس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: امسال با ایده ها و محصولات جدید در نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته شرکت کرده ایم.

به گزارش ستاد پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی دکتر هادی رفیعی افزود: از جمله محصولات قابل عرضه می­توان به نرم افزار پرسشگری مرتبط با فعالیتهای پژوهشی و به ویژه مطالعات مرتبط با حوزه گردشگری اشاره نمود. این نرم افزار قابلیت برداشت آنلاین میدانی در محل، ارسال آنلاین محتوا و خروجی­های پرسشنامه و ارائه داشبوردهای آماری به محققین را فراهم می­نماید.

وی ادامه داد: ارائه نرم افزارهای مرتبط با واقعیت افزوده که نمونه کاربردی آن (محصولی که در بهار 97 عرضه شد) می­توان به نقشه هوشمند گردشگری شهر مشهد به عنوان یکی از محصولات مرکز خدمات تخصصی گردشگری اشاره نمود. تهیه محتواهای علمی و مورد تایید و عرضه آن به همراه ویژگی­های نمایشی در جاذبه­های گردشگری از جمله ویژ­گی­های محصولات مرتبط با واقعیت افزوده می­باشد.

دکتر رفیعی گفت: تهیه بسته­های سوغات منحصر به فرد خراسان به همراه محتوای­های فرهنگی با هدف افزایش سطح آگاهی زائران و گردشگران از دیگر محصولات مرکز می­باشد. در این خصوص دو محصول مرتبط با پارچه فرت و همچنین محصولات خوراکی ویژه، که مدل زنجیره عرضه آن به صورت شبکه­ای پیوسته از بخش­های تامین کننده نهاده­های مورد نیاز طراحی شده است از دیگر محصولات قابل عرضه در نمایشگاه می­باشند.

وی افزود:  ارائه تجهیزات خاص و جایگزین واردات با ویژگی­های منحصر به فرد و سامانه های کنترل دسترسی هوشمند از دیگر محصولات مرکز می­باشد که در این مقطع اقدام به طراحی و عرضه نمونه قفل­های درب هتل به همراه سامانه های مربوطه شده که این محصولات، به عنوان جایگزین نمونه های خارجی می­باشد.

دکتر رفیعی اظهار داشت: در این نمایشگاه علاوه بر معرفی گروههای پژوهشی اقتصاد گردشگری، مدیریت و برنامه ریزی گردشگری و جامعه شناسی گردشگری و همچنین مرکز خدمات تخصصی گردشگری به معرفی نمونه محصولات طراحی شده و کاربردی در صنعت گردشگری پرداخته شده است.

رئیس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار داشت: با هدف ارتباط با بخش­های فعال صنعت گردشگری و ارائه توانمندی­های علمی پژوهشکده و همچنین محصولات با عقبه علمی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور پیدا کرده ایم.

اخبار