سه شنبه# #،# #01# #آبان# #1397

مدیر مرکز تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خبر داد: بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی

اشتراک گذاری

مدیر مرکز تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی در سطح ملی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد سخدری امروز 29 مهرماه در حاشیه بازدید از طرح‌های تولیدی شبکه های دست بافته‌های داری و دستگاهی مشهد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شبکه‌های دست بافته‌های داری و دستگاهی، پوشاک، دست دوزهای چرمی و گلخانه در استان خراسان رضوی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل این شبکه‌ها، محصولات مشاغل خانگی در سطح ملی به فروش خواهد رسید، ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های این شبکه‌ها، شناسنامه‌‌دار کردن تولیدات و قیمت‌گذاری محصولات مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه در این شبکه‌ها به دنبال شناسایی سرمایه‌گذاران می‌باشیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که شبکه دست بافته‌های داری و دستگاهی در سطح استان خراسان رضوی برای 3000 نفر شغل ایجاد نماید.

به گفته مدیر مرکز تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، آموزش، مشاوره و توانمندسازی متقاضیان از دیگر ویژگی‌های طرح الگوی نوین مشاغل خانگی است.

دکتر سخدری خاطرنشان کرد: صادرات محصولات تولید شده در شبکه دست بافته‌های داری و دستگاهی و صنایع دستی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی می‌تواند نسبت به بسیاری از صنایع دیگر برای کشور ارزآورتر باشد.

در ادامه سعیدعباسی، مدیر وب سایت فروش آنلاین محصولات صنایع دستی(رابین) گفت: در این وب سایت برای محصولات صنایع دستی تولید شده، ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی به دلیل شبکه‌ای که از تولیدکنندگان و همچنین توانایی اتصال آنها داشتیم به عنوان یک پشتیبان ملی وراد شدیم، و فاز اتصال به بازار را وارد بشویم چرا که اگر محصولات صنایع دستی اشتباه تولید شود در اتصال به بازار دچار مشکل خواهند شد به همین دلیل از فاز تولیدات عهده‌دار اتصال تولیدکنندگان به بازار شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از ورود به طرح الگوی نوین مشاغل خانگی با 130 برند فعالیت می‌کردیم، تصریح کرد: با اجرای این طرح با 70 کارگاه دیگر کار می کنیم و حتی تولیدکنندگان خرد که در تولیدات خود اشتباهی داشتند، را به تولیدکنندگان عمده متصل کرده ایم.

به گفته وی، هم اکنون این شرکت با 200 کارگاه تولیدی که ممکن است برخی از آن‌ها حتی بیش از چند صد نفر از کارکنان را داشته باشد، فعالیت دارد که یکی از آن ها یک واحد تولیدی ترمه دوزی است.

وی با اشاره به اینکه ظروف مسی، تولیدات چرمی و سفال از جمله محصولاتی هستند که تاکنون بیشترین فروش را در این وب سایت داشته است، ادامه داد: در ارائه محصول در این وب سایت و فروش آن باید به چند نکته توجه شود که در وهله نخست این محصول برای کجا تولید می شود و در وهله دوم اینکه تولید کننده متوجه باشد که کار کردن در فضای آنلاین با فروش مستقیم چگونه است.

مدیر وب سایت فروش آنلاین محصولات صنایع دستی(رابین) تاکید کرد: تولیدکننده باید با فروشنده‌ای که در فضای کسب و کار مجازی فعالیت می کند، هماهنگ باشد.

وی خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی نه به عنوان یک مجری بلکه به عنوان یک تسهیلگر وارد شده است و تا کنون در اجرای این طرح اقدامات ارزشمندی را انجام داده و به خوبی این طرح را گسترش داده است

اخبار