چهارشنبه# #،# #05# #دی# #1397

نشست مشترک معاونت فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و رئیس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

اشتراک گذاری

در نشست مشترک معاونت فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و رئیس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بر همکاری های متقابل تاکید شد.

به گزارش پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی مهندس حسن عزیزی،معاونت فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این نشست که در پژوهشکده گردشگری برگزار شد با اشاره به برنامه ریزی این سازمان جهت آشنایی با ظرفیت های دستگاه های اجرایی در جهت رفع مشکلات حوزه جوانان بر همکاری متقابل بین دو سازمان تاکید کرد.

وی با اشاره به تعرف جوان که از 18 سال تا 35 سال می باشد، گفت: برنامه ریزی های ما متناسب با نیاز جوانان نیست.

وی با بیان اینکه مسکن، اشتغال و ازدواج مهمترین مسائل حوزه جوانان است؛ اظهار داشت: در پی تدوین سند فرابخشی با موضوع جوانان تا افق 1404 هستیم.

وی ایجاد پایش ارزش ها، نگرش ها و باورهای جوانان، بانک اطلاعاتی پژوهش های حوزه جوانان، ساماندهی اردوهای گردشگری هویتی جوانان و ... از دیگر برنامه های در دست بررسی عنوان کرد.

دکتر هادی رفیعی، رئیس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ضمن معرفی پژوهشکده و کارهای پژوهشی انجام شده، گفت: کارهای تحقیقاتی این مجموعه به سفارش دستگاه هاست؛ برخی به شکل ماموریت و به طور ویژه از دستگاه های بالادستی واگذار می شود که از جمله می توان به سند آمایش، سند توسعه اشتغال، پیمایش ملی ارزش و نگرش های گردشگران ایران و .... اشاره نمود.

وی بابیان اینکه در کنار این فعایتها بحث، ارائه خدمات علمی کاربردی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار داشت : مرکز خدمات تخصصی گردشگری به عنوان زنجیر ارتباط با بازار اقدام به انجام پروژه هایی که در بستر علمی فراهم شده و امکان گسترش در بخش خصوصی دارد را انجام می دهد.

وی افزود: اولین نقشه هوشمند گردشگری، سامانه لوتوس جهت استفاده در مراکز اقامتی گردشگری و سوغات فرهنگی رهیاد از این نمونه اند.

همچنین در این نشست مدیران پژوهشکده گردشگری نظرات خود را بیان کردند.

اخبار