فرانسه از حضور سرمایه‌گذاران این کشور در بازار گردشگری ایران حمایت می‌کند

اشتراک گذاری

طبق خبرگزاری میراث آریا و به گزارش اخبار پژوهشکده  فرانسه از حضور سرمایه‌گذاران این کشور در بازار پررونق گردشگری ایران حمایت می‌کند.

استفان لفول وزیر غذا، کشاورزی و جنگلداری کشور فرانسه در دیدار با مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ایران سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شکل یک سازمان اداره می‌شود، در فرانسه هم این سه حوزه در یک مجموعه واحد اداره می شود و می توان گفت اگر فرانسه سالیانه حدود 81 میلیون گردشگری دارد به دلیل هماهنگی بین این سه بخش است.

وی ادامه داد: فرهنگ چند هزار ساله، صنایع دستی متنوع و جاذبه های گردشگری از اشتراکات میان ایران و فرانسه است که موجب می شود زمینه های همکاری بیشتری میان دو کشور بروز پیدا کند.

لفول با تاکید بر گسترش همکاری‌ها در زمینه توریسم میان دو کشور، یادآور شد: در حوزه گردشگری موضوع زیرساختها و اسکان و اقامت گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افراد فعال در این حوزه باید در زمینه مهمانداری، هتلداری، آشپزی و رستوران داری آموش ببینند.

وزیر کشاورزی فرانسه اضافه کرد: فرانسه این آمادگی را دارد که در زمینه آموزش نیروی انسانی، ارتقاء و ترویج صنایع دستی، هتلداری و پذیرش گردشگران، تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد.

وی تصریح کرد: همکاری با گروه "آکور" زمینه ای مناسب برای حضور سرمایه گذاران فرانسه در بازار گردشگری ایران است و دولت فرانسه از این حرکت استقبال و حمایت می کند.

اخبار