نمایندگان شرکتهای فعال گردشگری فرانسه به ایران می‌آیند

اشتراک گذاری

نمایندگانی از شرکتهای فعال گردشگری فرانسه به منظور شناسایی ظرفیتها و توانمندی ها، ظرف هفته آینده به ایران سفر می کنند.

به گزارش اخبار پژوهشکده و به نقل از خبرگزاری میراث آریا، " ماتیاس فکل" دبیر دولت و مسئول تجارت خارجی فرانسه، در دیدار با مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم با امضای توافق وین، مرحله جدیدی در روابط دو کشور ایران و فرانسه ایجاد شود.

وی ادامه داد: این سفر در راستای سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران صورت گرفته است و قرار است در مرحله بعدی یک هیات ایرانی به فرانسه سفر کنند و پس از آن دکتر روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه سفر خواهند کرد.

فکل با اشاره به اینکه دو کشور دارای تمدن غنی هستند، تصریح کرد: روابط ایران و فرانسه در حوزه های اقتصادی، مبادلات فرهنگی و سیاسی شکل گرفته است، اما روابط اقتصادی دو کشور جهش بیشتری خواهد داشت به شکلی که در حال حاضر نمایندگانی از 150 شرکت فرانسوی در ایران حضور پیدا کرده اند.

مسئول تجارت خارجی فرانسه یادآور شد: ما با احساس احترام و به منظور شراکت و همکاری درازمدت به ایران سفر کرده ایم، در رابطه با موضوع گردشگری زمینه های همکاری مشترکی وجود دارد و دولت فرانسه تمایل دارد در این حوزه با ایران وارد همکاری جدی شود.

وی با اشاره به اینکه، فرانسه مقصد اول گردشگران دنیاست، گفت: امسال فرانسه میزبان 85 میلیون گردشگر از سراسر دنیا بوده است، با توجه به اولویت‌هایی که در ایران وجود دارد ما آماده ارائه تجربیات و آغاز همکاری ها در حوزه گردشگری هستیم.

فکل با اعلام این خبر که گروهی از شرکتهای گردشگری فعال در کشور فرانسه، ظرف هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد، افزود: این افراد برای شناسایی ظرفیتها و توانمندی ها در حوزه گردشگری به ایران سفر می کنند.

مسئول تجارت خارجی فرانسه تصریح کرد: در این سفر با توجه به فشردگی برنامه ها و جلسات امکان بازدید از اماکن تاریخی و شهرهای دیگر ایران وجود نداشت و ما علاقه مندیم در فرصتهای بعدی از این اماکن بازدید کنیم.

اخبار