تصورات قالبی چگونه شکل می گیرند؟

اشتراک گذاری

کتاب "روانشناسی اجتماعی تصورات قالبی و زندگی گروهی" با ترجمه محمد قلی پور  و معصومه نقی پور به بازار آمد.

به گزارش خبرنگار ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری، این کتاب با تالیف راسل اسپيرز- پنلوپ جی.آکِس- نااُمی اِلِمرز- اس.الکساندر هَسلام و ترجمه محمد قلی پور و معصومه نقی پور (پژوهشگران گروه علوم اجتماعی جهاد دانشگاهی مشهد) توسط نشر مرندیز در 586 صفحه به بازار کتاب کشور عرضه شده است.

این کتاب 15 فصل  دارد و مترجمین آن در مقدمه کتاب و در معرفی آن می گویند: "داعيه اين کتاب آن است که می‌خواهد فرايندهای روان شناختی اجتماعی مثل روابط بين گروهی، قوم مداری و پيش داوری و نقشی را که قالبی کردن در اين پديده‌های اجتماعی دارد، به خوانندگان نشان دهد".

مبحث مهم کتاب به چالش کشيدن بعضی نظرات پذيرفته شده در مورد تصورات قالبی و فرايند قالبی کردن است.

اين کتاب دارای پانزده فصل است که فصل‌های 6-2 به مطالب زير می‌پردازد: با چه شيوه‌ای بايد تصورات قالبی را مطالعه کرد؟ تصورات قالبی چگونه به ذهن خطور کرده و چه کارکردهايی دارند؟ در فصل‌های 7و8 چگونگی شکل گيری تصورات قالبی شرح داده می‌شود. در فصل‌های 13-9 چگونگی تاثير هويت‌های گروهی و زمينه‌ اجتماعی بر فرايند اجتماعی کردن، بررسی می‌شود. فصل 14 کتاب با عنوان خود و گروه در جامعه‌ مدرن آغاز می‌شود و بالاخره فصل 15 به بحث در خصوص تحليل در سطح فردی، گروهی و سيستمی و ارتباط آن‌ها با قالبی کردن و روابط بين گروهی می‌پردازد.

یاد آور می شود این کتاب شهریور ماه 1391 در 1000 نسخه  با قیمت 15500 ریال چاپ شده است.

 

 

انتهای خبر

 

اخبار