دکتر خیرخواهان راهکارهای جذب و ماندگاری زائردر شهر زیارتی بیت لحم را مورد واکاوی قرار داد

اشتراک گذاری

در مقاله علمی دکتر خیرخواهان راهکارهای جذب و ماندگاری زائردر شهر زیارتی بیت لحم مورد کاوی شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی مشهد، دکتر جعفر خیرخواهان، عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در این مقاله که صبح امروز (پنجشنبه 13 مهرماه) در سینمار تخصصی "گردشگری مذهبی" پژوهشکده گردشگری ارائه شد، آورده است: شهر بیت لحم زادگاه حضرت عیسی و مکان مقدسی برای مسیحیان سراسر جهان است همچنین کلیسای زادگاه (nativity church) با قدمتی 1700 ساله بر روی سردابی ساخته شده است که گفته می­شود حضرت مریم در آنجا عیسی را به دنیا آورد.

در ادامه این مقاله آمده است: شهر بیت الحم برای یهودیان نیز ارزش زیادی دارد زیرا محل دفن راحیل (Matriarch Rachel) همسر دوم حضرت یعقوب و مادر حضرت یوسف و نیز مکان تولد حضرت داوود بوده است. این شهر دقیقا در هشت کیلومتری جنوب بیت­المقدس واقع است و وجود سایر اماکن و جاذبه­های گردشگری مذهبی در این شهر و طرح جامع توسعه گردشگری که برای این شهر تدوین شده است آن را موردی باارزش برای مطالعه و الگوگیری سایر شهرهای مذهبی می­سازد. دولت فلسطین در ژوئن 2012 موفق شد کلیسای زادگاه و مسیر زیارتی آن را به تصویب سازمان یونسکو برساند و در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گیرد.

این مقاله از سه بخش تشکیل شده که بخش اول آن معرفی بیت لحم و جاذبه­های گردشگری مذهبی آن، بخش دوم نتایج پیمایش­هایی که در زمینه ویژگی­های بازدیدکنندگان و میزان رضایت آنها از کیفیت خدمات این شهر به دست آمده است را ارائه می کند و در بخش سوم طرح جامع توسعه گردشگری بیت لحم که با توجه به نتایج پیمایش­ها تدوین گردیده است و پروژه­ها و اولویت­های کوتاه مدت و میان مدت گردشگری توضیح داده شده است.

انتهای خبر

اخبار