دکتر غیور: امیدواریم جایگاه واقعی گردشگری مذهبی را در مشهد به عنوان الگو در کشور ارائه کنیم

اشتراک گذاری

رئیس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم جایگاه واقعی حوزه گردشگری و گردشگری مذهبی را در مشهد و استان، به عنوان یک الگو در کشور ارائه کنیم.

 به گزارش خبرنگار ستاد پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی مشهد؛ دکتر مجید غیور مبرهن در سمینار تخصصی "گردشگری مذهبی" که به همت پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی و دفتر مطالعات کمی و کیفی توسعه زیارت امام رضا(ع) در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: گردشگری از موضوعات مهم دنیای امروز است و در این میان گردشگری مذهبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سمینارهایی با این موضوعات اظهار داشت: خوشبختانه با انتصاب معاونت زیارت در استانداری بستری مناسب فراهم شده تا پژوهشگران بیشتر به این موضوعات بپردازند و طبیعتا پرداختن به این مقوله ها از نگاه علمی می تواند آورده های فراوانی برای استان و کشور داشته باشد.

 رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: رسالت جهاددانشگاهی پرداختن به موضوعاتی که کمتر در کشور پرداخته شده است و در چشم انداز ما نیز هست که طی یک یا دو سال آینده پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی، تبدیل به یکی از پژوهشگاه های با کیفیت در این حوزه شود و به جایگاه مطلوب خود دست یابد.

 وی در همین زمینه اظهار داشت: فعالیت های جهاددانشگاهی معطوف به حوزه های میان رشته ای است که در کشور موقعیت های بسیار خوبی را کسب کرده است و مطمئنم با ادامه این روند، فرصت های بسیار خوبی برای جهاددانشگاهی مشهد فراهم خواهد شد.

 

انتهای خبر

اخبار