برگزاری اولین کارگاه تخصصی ANP توسط گروه اقتصاد شهری پژوهشکده گردشگری

اشتراک گذاری

اولین کارگاه تخصصی«آشنایی با کاربرد روش‌های تحلیل سلسله مراتبی AHP و فرایند تحلیل شبکه‌ای ANP در فرایند تصمیم‌گیری، همراه با آموزش نرم‌افزار Super Decisions» در جهاددانشگاهی مشهد برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار پژوهشی ستاد پژوهشکده گردشگری این کارگاه توسط گروه پژوهشی اقتصاد شهری پژوهشکده گردشگری طی روزهای 27 و 28 تیرماه سال جاری  از ساعت 8 الی  13 در محل سالن شورای جهاددانشگاهی مشهد برگزار می شود و پژوهشگران، دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌توانند از آن بهره بگیرند.

 قابل ذکر است که حل بسیاری از مسائل پیچیده تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و انسانی  همچنین آنالیز SWOT، طرح‌ریزی محصول، کیفیت خدمات، انتخاب پروژه، مدل‌‌‌سازی و تصمیم‌گیری، مدیریت دانش، داده‌کاوی، شبکه‌های اجتماعی، سیستم‌های حمل و نقل، شبکه‌های ارتباطی و نظریه سازمانی و تحلیل وقایع از کاربردهای روش تحلیل شبکه‌ای است و استفاده از این روش در پروژه‌های بین‌المللی به دلیل وجود ارتباطات پیچیده در این نوع پروژه‌ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

مدرسان این کارگاه دکتر شاهنوشی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی و مدیر گروه اقتصاد شهری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی و مهندس سارا یزدان‌بخش، فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی هستند.

سرفصل های روز اول عبارتند از: آشنایی با کاربردهای روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی و شبکه‌ای در فرایند‌تصمیم‌گیری، مفهوم فرایند تصمیم‌گیری بر پایه فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)،  روش فرایند تحلیل شبکه‌ای(ANP) به همراه ارائه نمونه‌های کاربردی مدل‌های AHP و ANP که از ساعت 8 الی 13 برگزار می شود.

کارگاه روز دوم نیز با سرفصل های آشنایی با نرم‌افزار Super Decisions ، حل مثال‌های کاربردی با استفاده از روش ANP از ابتدایی تا پیشرفته با کمک نرم‌افزار Super Decisions از ساعت 8 الی 13 برگزار می شود.

گفتنی است هزینه ثبت نام این کارگاه به مبلغ 800 هزار ریال است که دانشجویان از تخفیف 50 درصدی برخوردار هستند.

 

انتهای خبر

اخبار