دبیر اولین همایش بین المللی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران: دستاوردهای این همایش در قالب راهبردهای مشخصی به دولت ارائه خواهد شد

اشتراک گذاری

دبیر اولین "همایش بین المللی علمی راهبردی  توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران"،"چالش ها و چشم انداز " گفت: در سال های دولت تدبیر و امید دولتی که به دنبال راهکارهای جدید کسب درآمد و دوری از اقتصاد تک محصولی نقت است این همایش با جامعیتی که خواهد داشت  می­تواند راهکارهای عملی را در اختیار دست اندرکاران دولت قرار دهد.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در گفت و گو با ستاد خبری این همایش افزود: ما از تجربیات کشورهای مسلمان که در این حیطه موفق بودند استفاده می­کنیم  و در قالب یک همایش بین المللی گردشگری وضعیت موجود گردشگری کشور را ارزیابی می­کنیم تا راههای جدید توسعه سریع تر این موضوع را در دولت حاضر ارایه و پیشنهاد دهیم. در واقع دستاوردهای ارائه شده در این همایش در قالب راهبردهای مشخصی به دولت ارائه خواهد شد.

 وی گفت: پیش بینی کردیم که این همایش موازی با همایش ها  دیگر نباشد جون در کشور همایش های مفید و تخصصی گردشگری برگزار می شود. ضمن  اینکه  این همایش  باید دستاوردهای خوبی به همراه داشته  باشد. برای علاقه مندان هم باید حرفهای جذابی داشته باشد تا  انشاا... به  یکی از بزرگترین همایش های علمی کشور تبدیل شود. نتایج این همایش باید به شکل علمی ،  کاربردی و ملموس باشد تا در اختیار دست اندکاران این صنعت قرار گیرد.

دکتر ایمانی افزود: ما باید با اطلاع رسانی درست، ذهن محققین و صاحب نظران و همچنین دست اندرکان  حوزه صنعت را معطوف به این همایش کنیم و با موضوع شناسی متناسب توسط کمیته علمی  مسایل اساسی گردشگری کشور راکه در روی زمین مانده و کمتر کار شده شناسایی کنیم و در این همایش مورد توجه قرار دهیم.

دبیر اولین "همایش بین المللی علمی راهبردی  توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران"،"چالش ها و چشم انداز " افزود: این همایش در دوره های بعد هم  برگزار خواهد شد. در دوره اول یک بنای محکمی را پایه گذاری می کنیم که  شهر مشهد و پژوهشکده گردشکری مشهد به عنوان قطب علمی در این منطقه منشا اثر و توجه باشد تا مرجعی باشد برای دست اندرکاران امر گردشگری علمی مخصوصا در حیطه گردشگری زیارت.

 

انتهای خبر

اخبار