رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال و شرق کشور: صنعت گردشگری کشور نیاز به کار علمی و دانشگاهی دارد

اشتراک گذاری

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال و شرق کشور گفت: صنعت گردشگری نه تنها در ایران که در همه کشورهای دنیا جز صنایع اول محسوب می‌شود.

به گزارش ستاد رسانه ‏ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، غلامعباس ارباب خالص در نشست پیش همایش با عنوان بررسی چالش‌های حوزه هتلداری و خدمات اقامتی در شهر مشهد مقدس که به همت پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی شامگاه سه شنبه 24 شهریورماه برگزار شد، افزود: صنعت گردشگری به خاطر آثار فرهنگی که به دنبال خودش دارد جزو صنایع دست اول کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری کشور نیاز به کار علمی و دانشگاهی دارد، ادامه داد: هر چند که در این راستا فعالیت‌هایی آغاز شده است اما هنوز در این بحث غافل مانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر به طور علمی بر روی صنعت گردشگری کار کنیم نیاز به نفت در کشور نخواهیم داشت، بیان داشت: باید با کار علمی نیازهای صنعت گردشگری را برای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کنیم.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال و شرق کشور عنوان کرد: با ورود هر گردشگر خارجی به کشور شاهد آورده نقدی می‌باشیم که نیاز به خواب پول و مواردی از این قبیل که در درآمدهای نفتی وجود دارد، در صنعت گردشگری وجود ندارد.

ارباب خالص با تاکید بر اینکه برای افزایش گردشگر خارجی در کشور باید خدمات خوب از قبیل اسکان هم ارائه شود، تصریح کرد: طی 2 سال گذشته شاهد افازیش 30 درصدی گردشگر خارجی به کشور و به ویژه مشهد مقدس بوده‌ایم.

وی به صدور ویزای جهانگردی در فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: با این کار توانسته‌ایم میزان ماندگاری گردشگر خارجی در مشهد را افزایش دهیم.

وی راه اندازی خط پروازی بین مشهد و سایر کشورها را یکی دیگر از از راهکارهای افزایش گردشگر خارجی در این شهر برشمرد و گفت: به زودی خط پروازی مشهد – باکو راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری"اولین همایش بین‌المللی علمی – راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و چشم اندازها" که توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در مهرماه برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: امیدواریم این حرکت جهاددانشگاهی آغاز راهی برای کار علمی در صنعت گردشگری کشور باشد.

گفتنی است که "اولین همایش بین‌المللی علمی – راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و چشم اندازها" از 26 تا 28 مهرماه سال جاری به همت پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی و با همکاری همکاری سازمان ملی یونسکو، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری خراسان رضوی، انجمن علمی گردشگری ایران، دانشگاه علم و فرهنگ، شهرداری مشهد، مرکز پژوهشهای گردشگری دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای خبر

اخبار