معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خواستار تصویب طرح جامع گردشگری شد

اشتراک گذاری

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خواستار تصویب طرح جامع گردشگری شد.

به گزارش ستاد رسانه‏ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، سید جواد موسوی در نشست پیش همایش با عنوان بررسی چالش‌های حوزه هتلداری و خدمات اقامتی در شهر مشهد مقدس که به همت پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی شامگاه 24 شهریورماه برگزار شد،  افزود:  28 دستگاه درحوزه گردشگری با هم مرتبط هستند که دولت مصوبه ای به منظور هماهنگی این دستگاه ها با عنوان ستاد خدمات سفر به تصویب رسانده است.

وی همچنین اظهار کرد: 40 هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری فعال هستند و عمده درآمد مشهد از این حوزه است.

موسوی تاکید کرد: آمار دقیقی از این حوزه وجود ندارد و باید برای برنامه ریزی ابتدا آمار و اطلاعات دقیقی از مسافران  و گردشگران جمع آوری شود.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه منابع انسانی کمبود های زیادی وجود دارد. هم در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و هم در هتل ها و باید با آموزش نیروهای متخصص و تعامل بین دانشگاه و صنعت گردشگری، این نیاز پاسخ داده شود.

موسوی با اعلام اینکه امسال شعار روز جهانی گردشگری در 5 مهر ماه "گرشگری  و توسعه جوامع" است، عنوان کرد: به منظور بررسی چالش ها و آسیب های این حوزه نشست های زیادی برگزار شود و امیدواریم در روز گردشگری نشست مجددی در این خصوص داشته باشیم.

 

انتهای خبر

اخبار