مدیرعامل گروه های هتل های هما: تغییر تصویر از کشورمان باعث تحریک دیدار از ایران شده است

اشتراک گذاری

مدیرعامل گروه های هتل های هما در کشور گفت: بعد از روی کار آمدن دولت آقای روحانی گفتمان تهاجمی دولت گذشته تبدیل به گفتمان تعاملی شده است.

دکتر علی رحیم­ پور با بیان این مطلب در گفت و گو با ستاد رسانه ‏ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، افزود: این تغییر گفتمان سبب تغییر تصویر دنیا از ایران و مردم و دولت ایران شده است.

وی ادامه داد: این تغییر تصویر باعث تحرک برای دیدار از ایران شده است که در کنار تقاضای ذخیره شده ای می باشد که در مدت 8 سال دولت گذشته نتوانسته اند به ایران سفر کنند.

مدیرعامل گروه های هتل های هما کشور با بیان اینکه در پنج ماهه اول امسال ورود گردشگران خارجی از رشد تصاعدی برخوردار بوده است، اظهار داشت: متاستفانه به دلیل عدم ظرفیت سازی در حوزه زیرساخت ها از جمله احداث تاسیسات گردشگری جدید همانند هتل و امکانات حمل و نقل و همچنین تسهیلات ورود و خروج گردشگران در کنار ضعف مراکز خدماتی کشور که عمدتا پایین تر از کف استانداردهای بین المللی است باعث نگرانی است.

دکتر رحیم پور افزود: خطری که امروزه صنعت گردشگری ایران را تهدید می کند افزایش در میزان تقاضا است که این افزایش متقاضیان در سفر به ایران در کوتاه مدت دچار مشکل شده و گردشگران با نارضایتی از ایران برگردند.

وی با اشاره به اینکه در طی سالهای گذشته نتوانسته ایم در حوزه زیرساخت های گردشگری موفق عمل کنیم و همچنین در طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه این بخش جز استراتژی های توسعه کشور نبوده است، گفت: هم اکنون نیز در ارتباط با ایجاد تاسیسات جدید گردشگری و همچنین توسعه زیرساخت ها بدون برنامه می باشیم.

وی افزود: مشکلات متعددی در حوزه اقامت پذیرایی، حمل و نقل، تورگردانی و مکان های ارائه هنرها و صنایع دستی و مراکز خرید در کشور می باشیم.

وی خواستارآن شد تا مسولین کشور به ویژه در حوزه اقتصاد فرهنگ تلاش کنند تا منابع و امکانات و تسهیلات مالی را به این سو هدایت نموده و در برنامه ششم توسعه کشور، توسعه گردشگری جز الویت های اصلی این جامعه قرار گیرد.

مدیرعامل گروه های هتل های هما کشور تاکید کرد: سازمان میراث میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی باید تلاش کند تا تعاملات بین سازمانی خود را افزایش داده و نیازها و الزامات خود را به دیگر دستگاه های دولتی اعلام و از آنها بخواهد تا در تدوین برنامه ها توسعه ملاحظات حوزه گردشگری را درنظر بگیرند.

دکتر رحیم پور اعتقاد دارد: صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخش هایی است که می تواند معضل اشتغال و نابسامانی در ایجاد فرصت های شغلی را درمان نماید و از طریق توسعه این صنعت می تواند روابط سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی خود را با دنیا توسعه داده و از این طریق جایگاه ایران را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در بازار تجارت بین المللی گردشگری تثبیت نماید.

انتهای خبر

اخبار