مشهد 2017 بهانه‌اي براي وفاق جمعي مديران است

اشتراک گذاری

دبير طرح توسعه كمي و كيفي زيارت امام رضا(ع) گفت: مشهد 2017 بهانه‌اي براي وفاق جمعي مديران است.

به گزارش ستاد رسانه‏ ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام هاشم مهذب در نشست پیش همایش با عنوان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017؛ چالش‌ها و چشم اندازها ، با بيان اينكه در حال حاضر دنيا تشنه فرهنگ ناب است، اظهار كرد: مشهد 2017 مي‌خواهد دنيا را با خصلت و ويژگي شاخص اين منطقه كه امام رضا(ع) است، آشنا كند.

وي با بيان اينكه پديده پايتخت فرهنگي 2017 از جهاتي اهميت دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد، افزود: اما در اين راه نبايد خطا كنيم زيرا جايگاه امام رضا(ع) و مشهد بزرگتر از اين است كه با شهرهایي از قبيل اسكندريه، لاهور و ... كه پيش از اين به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام شناخته شده‌اند، مقايسه شود.

مهذب با تاكيد بر اينكه بايد همه آنچه در مشهد رخ مي‌دهد، در شان امام رضا(ع) باشد، خاطرنشان كرد: سند راهبردي توسعه زيارت مشهد تدوين شده است و علي‌رغم تمام نقدهاي موجود دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مربوطه اكنون بايد در خصوص اين سند گفتگو كنند و به وفاق جمعي در خصوص آن دست يابند.

دبير طرح توسعه كمي و كيفي زيارت امام رضا(ع) با اعتقاد بر اينكه در مشهد اصلا هم‌افزا نيستيم، تصريح كرد: مشهد 2017 و انتخاب آن به عنوان پايتخت فرهنگي در اين سال بايد بهانه‌اي باشد براي اينكه نمايندگان مجلس و مديران دستگاه ها را براي تحقق چشم‌انداز مشهد  به يك وفاق جمعي برساند.

شایان ذکر است نشست پیش همایش با عنوان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017؛ چالش‌ها و چشم اندازها چهارشنبه دوم مهر به همت پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و شهرداری مشهد در تالار شورای شهر برگزار شد.

 

انتهای خبر

اخبار