استاندار خراسان رضوی:توسعه گردشگری زمینه‌ساز توسعه پایدار کشور است

اشتراک گذاری

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش گردشگری آن را زمینه‌ساز توسعه پایدار در کشور دانست.

به گزارش ستاد رسانه‏ ای اولین همایش بین‌المللی گردشگری جمهوری اسلامی ایران، علیرضا رشیدیان صبح امروز 26 مهرماه در افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی علمی – راهبردی توسعه گردشگری ایران (چالش‌ها و چشم‌اندازها)، که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری و میراث فرهنگی یگانه عرصه‌ای است که می‌تواند با کارآفرینی و حمایت از بخش خصوصی گام‌های بزرگی در توسعه پایدار کشور بردارد.

وی از افزایش اعتماد به نفس ملی و مبالات مردم به فرهنگ خود در دوره‌ای که کشور با تهاجم فرهنگی روبه‌رو است به عنوان برخی از آثار حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نام برد.

رشیدیان درباره مزیت‌های خراسان رضوی در این حوزه نسبت به دیگر استان‌های کشور نیز گفت: وجود بارگاه مطهر رضوی، استان را به قطب گردشگری کشور و جهان اسلام تبدیل می‌کند؛ در کنار آن وجود آرامگاه شاعران بزرگی همچون فردوسی، عطار و خیام و ده‌ها مرکز تاریخی از جمله مزیت‌های تاریخی و گردشگری این استان است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وجود 10 درصد حوزه‌های کشور و فعالیت بیش از 90 رشته صنایع دستی در استان از دیگر مزیت‌های گردشگری خراسان رضوی است که پشتوانه محکمی برای گردشگری کشور بشمار می‌رود.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی سالانه پذیرای 27 میلیون گردشگر است که از این تعداد در سال گذشته 1.5 میلیون نفر گردشگران کسورهای آسیای میانه، عربی، اروپا و آفریقا بوده‌اند.

استاندار خراسان رضوی افزایش 27 درصدی آمار گردشگران خارجی در 6 ماهه نخست امسال را دلیلی قاطع بر  و ظرفیت توسعه گردشگری خراسان رضوی دانست.

وی با اشاره به شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و معرفی آن عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 تصریح کرد: این موضوع فرصتی کم‌نظیر در اختیار گردشگری ایران به ویژه در بخش گردشگری زیارت و سلامت است.

رشیدیان یادآور شد: وجود صدها مرکز درمانی پیشرفته در استان و بالا بودن کیفیت خدمات در این مراکز موجب شده که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از گردشگران خارجی در آنها تحت درمان قرار گیرند.

وی گفت: تعامل مطلوب استان خراسان رضوی با کشورهای منطقه و آسیای میانه زمینه‌های ارتقاء گردشگری مذهبی را در منطقه با محوریت شهر مشهد فراهم خواهد کرد.

اخبار