برخورداری از ابزار جدید گوگل برای دست اندرکاران صنعت گردشگری
گوگل ابزار تبادل اطلاعات جدیدی به نام Travel Dashboard را عرضه کرده است که میتواند اطلاعات مربوط به مهم ترین روندها و تغییرات صنعت گردشگری را با جزییات در اختیار کاربران قرار دهد.
این ابزار که برای کاربران امریکایی کاملا رایگان بوده و به صورت آنلاین کار میکند، تغییرات اخیر و تغییرات سالانه روند کرایه خودرو، رزرو هتل و دیگر اطلاعات مرتبط با حوزه گردشگری را بر مبنای اطلاعات گوگل در اختیار کاربر قرار میدهد.
این سامانه به گونهای طراحی شده که به دست اندرکاران تجارت گردشگری کمک میکند با توجه به اطلاعات موجود، به طرح ریزی برنامههای خود بپردازند. این دادهها در هر فصل بازنشانی و به روز میشوند.
این ابزار جدید اطلاعات را از سال 2013 تا ژوئن 2015 جمع آوری کرده و براساس جست و جوی افراد در گوگل، اطلاعاتی در مورد نحوه خرید مردم ، مهم ترین مقاصد گردشگری، برندهای برتر دنیای تجاری گردشگری و پنج مورد از متداول ترین سوالات مرتبط با سفر را که افراد در گوگل جست و جو کرده اند، به کاربر میدهد.
در این ابزار می توانید ببنید با توجه به سوالهای پرسیده شده، علاقه مندی ها و گرایش ها در هر یک از حوزههای صنعت گردشگری چه سمت و سویی دارد؛ به این ترتیب میتوانید از محبوب ترین هتلها یا برنامههای سفر مطلع شوید و ببینید کدام هتلها بیشترین گردشگر را به خود جذب می کنند، در بین کاربران گوشیهای همراه کدام برندهای تجاری از همه محبوب ترند و حتی میتوانید به سوالهای ویژه سفر که بیش از همه در گوگل جست و جو میشوند، نگاهی بیندازید.
این ابزار اولا برای دنیای تجاری طراحی شده اما برای هر فردی که علاقه مند به دانستن درباره مقاصد و روندهای جذب گردشگر است ابزار مناسبی محسوب میشود. برای مسافرانی که دچار ترس از محیطهای بیرون هستند، این ابزار بهترین گزینه است.
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
