انتظار داریم پس از برجام، شاهد سونامی گردشگران باشیم

اشتراک گذاری

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش‌بینی کرده است که پس از اجرای توافق هسته‌ای افزایشی چشم‌گیر در شمار گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، رخ دهد.

«مسعود سلطانی‌فر» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران می‌گوید در دوران پس از توافق هسته‌ای، ایران می‌تواند شاهد «سونامی» گردشگران خارجی باشد.

وی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد، گفت: «گردشگری صنعتی است که پس از رفع تحریم‌ها، بیش از هر بخش دیگری شاهد رشد خواهد بود».

سلطانی‌فر افزود: «گردشگری قطعا موتور محرکه‌‌ای برای خروج اقتصاد از رکود خواهد بود. گردشگری ایران بازاری پررونق برای سرمایه‌گذاران است. انتظار داریم بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، شاهد یک سونامی از گردشگران باشیم».

به گفته سلطانی‌فر، ایران در تلاش است تا موانع موجود برای ورود گردشگران به کشور را رفع کند، که صدور ویزای 30 روزه برای اتباع 190 کشور در فرودگاه، که برای 15 روز هم قابل تمدید است، از جمله این برنامه‌هاست. همچنین قرار است از ابتدای سال آینده، صدور ویزای الکترونیکی آغاز شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی می‌گوید در سال گذشته جمعا 3400 گردشگر آمریکایی به ایران آمده‌اند، در حالی که این رقم در سال پیش از آن 1800 نفر بوده است.

وی در مورد کمبود امکانات اسکان گردشگران هم گفته است: «ما باید تعداد هتل‌های 4 و 5 ستاره خود را از 130 به 400 برسانیم. در حال حاضر از محل صندوق توسعه ملی، منابع با بهره پائین را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنیم تا هتل‌های مدرن بسازند».

سلطانی فر افزود: «پس از برداشته شدن تحریم‌ها، ما باید سیستم حمل و نقل هوایی خود را به روز کرده و هواپیماهای جدید بخریم. اما این امر زمان‌بر خواهد بود».

به نوشته آسوشیتدپرس، سلطانی‌فر در مورد حضور سرمایه‌گذاران آمریکایی گفته است: «از گردشگران یا سرمایه‌گذاران آمریکایی استقبال می‌شود. هیچ مشکل یا محدودیتی برای سفر یا سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشور وجود ندارد».

اخبار