تدوین برند ملی گردشگری کوتاه‌ترین راه برای معرفی ایران است

اشتراک گذاری

برند یعنی معرفی ناشناخته ها، برند ملی زمینه ساز بازاریابی، معرفی بهتر ونیز ارائه کوتاه ترین راه برای شناخت ایران واقعی و داشته های آن است، در نتیجه برند می تواند در توسعه گردشگری و جذب گردشگر موثر واقع شود.
به گزارش میراث آریا( CHTN)؛ نشست خبری معاون گردشگری سازمان با محوریت کنفرانس بین المللی برند گردشگری صبح امروز 29 آذرماه با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان، حمید ضیایی پرور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.


مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان درزمینه برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری گفت: این موضوع نزدیک به دوسال است که مورد توجه و پیگیری های سازمان قرار گرفته است، هرگاه قصد داریم که ذهنیت ها را به تصویر بکشیم باید نشانه هایی از مقاصد مورد نظر را داشته باشیم و اگر بخواهیم همه داشته های این سرزمین را با یک پرچم و عنوان، عرضه کنیم، نیاز به یک برند داریم که تدوین آن نیز کار ساده ای نیست، در این مدت نیز پیگیری های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: ما نیازمند داشتن یک سطح قابل قبول و منسجم در زمینه معرفی گردشگری بودیم که در حال حاضر، برای یکبار و همیشه در دولت تدبیر و امید این اقدام انجام می شود تا در قالب یک نشست و کنفرانس با حضور متخصصان داخلی و خارجی این امر مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد. در این راستا سعی داریم با استفاده از امکانات و ظرفیت ها این امر مهم را به انجام برسانیم.
رحمانی موحد تاکید کرد: پس از بررسی پیشنهادات موجود قرار شد در روزهای 13 و 14 دی ماه با همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان این کنفرانس برگزار شود، به دلیل شاخص بودن اصفهان به عنوان یکی از مقاصد و مکان های مهم و شناخته شده گردشگری در ایران این کنفرانس در این استان برگزار می شود. در پایان این کنفرانس هم با ابلاغ فراخوان عمومی، برای تدوین شاخصه های برند ملی گردشگری اقدام می کنیم.
معاون گردشگری سازمان یادآور شد: این کنفرانس در رویدادهای سازمان جهانی جهانگردی ثبت شد و یونسکو هم بر اهمیت آن تاکید داشته است.امیدواریم این کنفرانس منجر به معرفی برند ملی، برای معرفی بهتر گردشگری شود تا در ادامه با پذیرش و هم افزایی همه کارشناسان و متخصصان، این نشان را که به تصویب دولت نیز می رسد به عنوان برند گردشگری معرفی کنیم.
وی همچنین با اشاره به جزئییات این کنفرانس گفت: تا کنون 42 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و 10 سخنران خارجی و چندین سخنران داخلی در این کنفرانس ما را همراهی می کنند. در همین راستا سایت Tbrand نیز برای ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه کنفرانس به علاقمندان خدمت رسانی می کند.
رحمانی موحد در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه اینکه برندینگ چه منافعی برای کشور در بر دارد، گفت: کارهای بسیاری باید صورت گیرد تا برندسازی به نتیجه برسد که بخش اولیه آن، تعیین نشان، لوگو و شعار است این امر اگر دارای چهارچوب نباشد هیچ گاه به جامعیت برای پذیرش توسط متخصصان و حتی سایر گروه ها در جامعه نمی رسد .
وی تصریح کرد: همانطورکه گفته شد پس از برگزاری کنفرانس و کارگاه های حاشیه‌ای آن و تدوین ضوابط و فرایندها و انجام فراخوان عمومی و تایید نهایی آن، برند ملی را شکل دهیم. برند وقتی ملی شد منافع ملی را نیز در بر دارد، امیدواریم پس از تهیه شیوه نامه و ضوابط تدوین برند، برند سازی که در بازاریابی و بازارسازی گردشگری دارای اهمیت است، ایجاد شود.
رحمانی موحد در پاسخ به این سوال که در گذشته اقدام برای تهیه برند گردشگری صورت گرفته است، گفت: تا کنون در این رابطه ضوابطی وجود نداشته است و این موضوع برای اولین و آخرین بار در دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف می شود در ایجاد برند باید ضوابط تعیین کننده باشد.
وی با اشاره بر لزوم ایجاد همگرایی در زمینه ایجاد برند ملی افزود: در این زمینه نیز باید به یک همگرایی و هم افزایی برسیم تا به یک مصداق واحد در زمینه تعیین برند ملی گردشگری برسیم تا پس از فراخوان ملی و داوری نهایی و تصویب در کارگروه دولت به یک برند ملی درگردشگری برسیم.
وی خاطر نشان کرد: برند باید نشانی باشد که در یک نگاه و بدون هیچ گونه تاملی یادآور یک چیز برای شما باشد، برند حتما نباید یک چیز خاص باشد، برند باید نشانه ای جامع برای معرفی یک کشور باشد. این امر در باید زمینه توسعه فعالیت ها و بازاریابی گردشگری کمک کننده باشد، در این راستا خروجی این کنفرانس می تواند به نوعی یک راهنمای عملی برای تعریف برند ملی گردشگری باشد.
وی همچنین با اشاره بر لزوم ایجاد برندگردشگری گفت: برند یعنی معرفی ناشناخته ها، برند ملی زمینه ساز بازاریابی، معرفی بهتر ونیز ارائه کوتاه ترین را برای معرفی ایران واقعی و داشته های آن است، در نتیجه برند می تواند در توسعه گردشگری و جذب گردشگر موثر واقع شود.
معاون گردشگری در پایان سخنانش در پاسخ به این سوال که واکنش ایران نسبت به مصوبه منع سفر به ایران که از سوی مجلس سنای امریکا به تصویب رسیده است، چیست، گفت: این مصوبه دلیل منطقی و عملی ندارد و به نوعی کمک کننده تروریست است و به گردشگری جهان صدمه می زند، ما قطعا اعتراض خود را در قالب نامه ای به سازمان های متولی بین المللی گردشگری اعلام می کنیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
گفتنی است، کنفرانس بین المللی برند گردشگری 13 و 14 دی ماه با رویکرد تبیین شاخص ها و راهکارهای طراحی نماد برند مکلی گردشگری، تبیین مبانی نظری برند ملی و تبیین مبانی و استاندار های برند گردشگری با حضور متخصصان و فعالان گردشگری در داخل و خارج ایران در استان اصفهان برگزار می شود.

 

منبع: میراث آریا

اخبار