برگزاری دو نشست علمی در پژوهشکده گردشگری
به گزارش اخبار پژوهشکده در تاریخ 9 دی ماه 1394 دو نشست علمی با موضوع «تنوع بخشی به گردشگری شهر مشهد» توسط جناب آقای اسمی (دانشجوی دکتری بین الملل دانشگاه فردوسی) و نشست دیگر با موضوع «تأثیر جوامع برند گردشگری در رسانه های اجتماعی بر اعتماد و وفاداری مشتریان» توسط سرکار خانم شریفی (کارشناس ارشد مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی) به دبیری سرکار خانم دکتر عظیمی معاون پژوهشی-آموزشی پژوهشکده در سالن شورا برگزار گردید.
آقای اسمی در پژوهش خود به دنبال برآورد زمان تفریح مسافران و زائران سفرکرده به مشهد بودند تا از این طریق بتوان با توجه به مقدار زمان باقی مانده، بسته های سفر را جهت پر کردن زمان آنها بر مبنای نیاز مسافران و زائران طراحی و اجرا نمود که از این طریق تنوع بخشی گردشگری شهر مشهد امکان پذیر خواهد بود.
همچنین سرکار خانم شریفی در پژوهش خود موضوع اعتماد و وفاداری مشتریان را در صنعت هتلداری از طریق رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، گوگل پلاس و اینستاگرام مورد بررسی قرار دادند. ایشان بیان داشتند با توجه به شبکه سازی که مشتریان از طریق لایک کردن صفحات هتل های مورد بررسی ایجاد می کنند و نظرات پیشنهادهایی که درباره کیفیت و مطلوبیت خدمات ارایه شده از سوی هتل ها می دهند به بررسی اعتماد و وفاداری مشتریان پرداختند، که در پایان نقش این رسانه های نوین را در ایجاد وفاداری مشتریان انکارناپذیر دانستند.
در جلسات مذکور اعضای گردشگری پژوهشکده اعم از مدیر گروه ها و اعضای پژوهشی و سایر پژوهشگران داخلی علاقمند به موضوع حضور داشتند.
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
