برگزاری دو نشست علمی در پژوهشکده گردشگری

اشتراک گذاری

به گزارش اخبار پژوهشکده در تاریخ 9 دی ماه 1394 دو نشست علمی با موضوع «تنوع بخشی به گردشگری شهر مشهد» توسط جناب آقای اسمی (دانشجوی دکتری بین الملل دانشگاه فردوسی) و نشست دیگر با موضوع «تأثیر جوامع برند گردشگری در رسانه های اجتماعی بر اعتماد و وفاداری مشتریان» توسط سرکار خانم شریفی (کارشناس ارشد مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی) به دبیری سرکار خانم دکتر عظیمی معاون پژوهشی-آموزشی پژوهشکده در سالن شورا برگزار گردید.

آقای اسمی در پژوهش خود به دنبال برآورد زمان تفریح مسافران و زائران سفرکرده به مشهد بودند تا از این طریق بتوان با توجه به مقدار زمان باقی مانده، بسته های سفر را جهت پر کردن زمان آنها بر مبنای نیاز مسافران و زائران طراحی و اجرا نمود که از این طریق تنوع بخشی گردشگری شهر مشهد امکان پذیر خواهد بود.

همچنین سرکار خانم شریفی در پژوهش خود موضوع اعتماد و وفاداری مشتریان را در صنعت هتلداری از طریق رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، گوگل پلاس و اینستاگرام مورد بررسی قرار دادند. ایشان بیان داشتند با توجه به شبکه سازی که مشتریان از طریق لایک کردن صفحات هتل های مورد بررسی ایجاد می کنند و نظرات پیشنهادهایی که درباره کیفیت و مطلوبیت خدمات ارایه شده از سوی هتل ها می دهند به بررسی اعتماد و وفاداری مشتریان پرداختند، که در پایان نقش این رسانه های نوین را در ایجاد وفاداری مشتریان انکارناپذیر دانستند.

در جلسات مذکور اعضای گردشگری پژوهشکده اعم از مدیر گروه ها و اعضای پژوهشی و سایر پژوهشگران داخلی علاقمند به موضوع حضور داشتند.

اخبار