کتاب «روش های پیش بینی در گردشگری» در دست انتشار

اشتراک گذاری

با توجه به نقش محوری شناسایی ترجیحات گردشگری در سیاستگذاری و مدیریت این صنعت، تقاضای گردشگری سهم بسزایی از مطالعات را به خود اختصاص داده است و مدل­های مختلفی در این زمینه ارائه شده است.

مدیرگروه اقتصاد گردشگری با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی افزود: از طرف دیگر، در عرصه برنامه­ ریزی به ویژه برنامه­ ریزی توسعه مدیریت گردشگری، پرداختن به آینده و برنامه­ریزی آن، جزء جدا نشدنی فرایند برنامه‌‍‌ریزی بشمار می­آید. در بیشتر موارد پرداختن به آینده بدون اتکاء به پیش­بینی و تحلیل روندها، مشکلات بی‌شماری در اجرای برنامه­ ها به وجود آورده است.

دکتر رفیعی گفت: این مشکلات اغلب ناشی از توجه نکردن به تاثیرات فناوری‌های نوظهور و یا در حال ظهور در زندگی بشر و غفلت از نیروهای پیشران و عوامل کلیدی موثر بر تسهیل حل مشکلات و یا چالش های توسعه آتی است. غفلت از نیروهای کلیدی و پیشران در فرایند توسعه باعث تضعیف تدریجی آنها و در نهایت تاثیرگذاری منفی بر کل سیستم می شود. تصمیم گیران برنامه­ ریزی گردشگری در جهان پر از تغییر و تحول، نیازمند توسعه رهیافت­های جدید پیش‌بینی و آمادگی برای آینده هستند تا بتوانند سهم خود را از بازارهای گردشگری افزایش دهند.

مترجم کتاب «روش های پیش بینی در گردشگری» افزود:  آشنایی با مفاهیم و تعاریف مختلف پیش­بینی، مدل­ها و روش­های پیش­بینی، بسط تکنیک­های آماری و توسعه نرم افزارهای رایانه­ ای،  فرآیند انتخاب روش مناسب با توجه به شرایط موجود و مطالعات موردی به منظور کسب دانش عملیاتی و الگوبرداری از نمونه­ های موفق در زمره مباحثی است که مدیران صنعت گردشگری و اقتصاددانان باید به آنان اشراف کافی داشته باشند.

وی با اشاره به انتشار کتاب «روش های پیش بینی در گردشگری»  اظهار داشت: مطالب فوق در کتاب حاضر به خوبی به قلم تحریر در آمده­ اند. این انسجام و یکپارچگی در ارائه مطالب به همراه ضرورت دسترسی به منبعی فارسی جهت استفاده علاقه­ مندان به مدیریت، اقتصاد و بازاریابی گردشگری ما را بر آن داشت که این کتاب را ترجمه کنیم.

گفتنی است به همت گروه اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری کتاب«روش های پیش بینی در گردشگری» بزودی منتشر می شود و علاقمندان می توانند این کتاب را از کتابفروشی های انتشارات جهاد دانشگاهی تهیه کنند.

انتهای خبر

اخبار