آماده شدن طرح ملی ارزشها، نگرشها و رفتارشناسی گردشگری در ایران
معاون آموزشی پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با اشاره به جدیدترین فعالیتهای این پژوهشکده از آمادگی ارایه شدن طرح ملی ارزشها، نگرشها و رفتارشناسی گردشگری در ایران به سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد.
به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی دکتر مژگان عظیمی هاشمی در گفتوگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، افزود: پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در حال حاضر چند طرح پژوهشی را در حال اجرا دارد که یکی از آنها انجام طرح ملی ارزشها، نگرشها و رفتارشناسی گردشگری در ایران است.
وی ادامه داد: پروپزال تفصیلیی این طرح آماده شده و قرار است به صورت یک پیشنهاد به سازمان میراث فرهنگی کشور ارایه شود تا در صورت موافقت، از پایان امسال کار آن را آغاز کنیم.
عظیمی هاشمی با بیان اینکه «این طرح به صورت دو ساله برنامهریزی شده است» گفت: یکی دیگر از طرحهای ما با عنوان «آینده پژوهشی گردشگری شهر شاندیز» است که به سفارش شهرداری شاندیز تهیه شده است.
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: در این طرح پیامدهای توسعه گردشگری در این شهر مورد بررسی قرار گرفته است که میتواند برای سیاستگذاریهای شهری مورد استفاده قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از این گفتوگو در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان، بیان کرد: به طور کلی این اتفاق خوبی است که برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به طور مداوم ادامه یابد چراکه این نمایشگاه اقدامی نمادین برای یادآوری موقعیت و جایگاه پژوهش است.
عظیمی هاشمی تاکید کرد: شاید تاخیر در برگزاری این نمایشگاه در امسال کمی موقعیت این یادآوری را تحتالشعاع قرار داد؛ همچنین همزمان شدن برگزاری این نمایشگاه با امتحانات دانشجویان، در کاهش استقبال از آن موثر بود.
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: اگر زمان مشخصی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شود، تصور نمیکنم عاملی برای تاخیر در آن بتواند رخ دهد؛ حتی اگر برگزاری این نمایشگاه با رویدادهای فرهنگی دیگر نیز مصادف شود، باز هم بهتر است این نمایشگاه در زمان مورد نظر برگزار شود.
وی با بیان اینکه «برگزاری این نمایشگاه محلی برای تلاقی آرای پژوهشگران است» گفت: این نمایشگاه موقعیت خوبی برای ایدهپردازیهای جدید است.
انتهای خبر
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
