عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی: متوسط ماندگاری گردشگران خارجی در مشهد 18 روز است
مدیر گروه اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: متوسط ماندگاری گردشگران خارجی در مشهد 18 روز است.
به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی هادی رفیعی در سمینار «زیارت نوروزی» که 12 اسفندماه 1393 در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی برگزار شد، به ارائه تحقیقی با عنوان «ویژگیهای اقتصادی بازار گردشگران داخلی و خارجی در مشهد مقدس» پرداخت و اظهار کرد: براساس یافتههای تحقیق مذکور مبدا سفر 19 درصد زائران به مشهد از استان تهران است و استانهای خراسان رضوی و اصفهان با سهم 11 و 9.5 درصدی رتبههای دوم و سوم را دارا هستند.
وی با بیان اینکه «81 درصد زائران به همراه خانواده به مشهد آمدهاند و رتبههای دوم و سوم نحوه سفر به صورت تنهایی و گروهی است که هر کدام سهم 9 درصدی دارند» خاطرنشان کرد: 88 درصد زائران به شکل مستقل و شخصی، 6.5 درصد هیات و کاروان زیارتی و پنج درصد به شکل تور به مشهد سفر کردهاند.
رفیعی با اشاره به اینکه هدف و اولویت نخست 95 درصد زائران به مشهد، مذهبی و زیارتی بوده است، تصریح کرد: به طور کلی تقریبا 98 درصد زائران به مشهد اهداف اول تا سوم خود را مذهبی و زیارتی ذکر کردهاند؛ میانگین مدت زمان ماندگاری در مشهد چهار شب به دست آمده است و چهار درصد افراد تنها یک روز در مشهد میمانند و هیچ شبی را در مشهد ماندگار نشدهاند.
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه 60 درصد گردشگران خارجی با خانواده به مشهد سفر میکنند، عنوان کرد: متوسط ماندگاری گردشگران خارجی در مشهد حدود 18 شب است؛ همچنین گردشگران خارجی عمدتا در هتلها اقامت میکنند.
وی ادامه داد: ساکنان و مجاوران، کسبه و سرمایهگذاران، گردشگران را از اجزای اقتصاد گردشگری مشهد برشمرد و افزود: بنابراین هر گردشگری که به شهر میآید به صورت بالقوه میتواند سرمایهگذار هم باشد.
انتهای خبر
اخبار
- دکتر رفیعی از شکوفایی تا افول برند در مقاصد گردشگری گفت
- عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
- مشاور عالی وزیر:
- عضو شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری:
- عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی پاسخ داد چگونه گردشگری میتواند در محیطی ناپایدار به تحول پایدار دست یابد؟
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- برگزاری سمینار خراسان تمدنی، مقاصد گردشگری و تحول پایدار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
