مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی: برغم خدمات رسانی ملی، مشهد مقدس از بودجه ملی بی بهره است

اشتراک گذاری

میزگرد سمینار زیارت نوروزی با حضور مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بدون حضور مدیریت گردشگری شهرداری مشهد برغم دعوت انجام شده برگزار شد.

به گزارش ستاد پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی سید احمد هاشم آبادی، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این میزگرد گفت: در طول سال نزدیک به 300 میلیون تشرف به حرم مطهر با حدود 30 هزار خادم خدمت رسانی می شود.

وی افزود: هر زائر که به مشهد مشرف می شود حداقل سه روز اقامت دارد و هر زائر در مدت اقامت 10 بار به حرم مشرف می شود که هر بار خدمات خاص برایش ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه حرم مطهر از تبلیغات اضافه خودداری شده است، تاکید کرد: اولویت اول ما جلوگیری از ایجاد فضایی است که ذهن زائر را از زیارت منحرف کند.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت:60 هزار متر مربع رواق داریم و 250 هزار متر مربع صحن داریم.

هاشم آبادی با اشاره به این میزان خدمات رسانی از وضعیت بودجه مشهد انتقاد کرد و گفت: مشهد از بودجه ملی بی بهره است و عملا خدمات شهری  مشهد مقدس با سرانه هایی که مردم می پردازند، انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه این شهر نیازمند توجه جدی است، در خواست اختصاص بودجه سرانه ای برای مشهد به عنوان شهر ملی یا فراملی را کرد.

 

در ادامه میزگرد احمد دیناری، جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی نیز گفت: بالغ بر نیمی از واحدهای اقامتی در شهر مقدس مشهد هستند.

وی افزود: بصورت خاص مشهد مهد هتل آپارتمانهای کشور است.

وی اظهار داشت: در سال 92 حدود چهار و نیم میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده اند که یک میلیون و 500 هزار نفر این جمعیت وارد مشهد شده اند.

وی در ادامه به بیان ساختار و عملکرد ستاد خدمات سفر استان پرداخت و تاکید کرد: تمام آمار و اطلاعات مربوط به این ستاد و تعداد زائران ورودی باید از مدیرکل آمار استان گرفته شود.

انتهای خبر


اخبار