معاون رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در بازدید از پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی: ایران فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد

اشتراک گذاری

با هدف گسترش روابط فرهنگی وتحقیقات گردشگری، بعد از ظهر روز گذشته 4 خردادماه جلسه بازدید و هم‌اندیشی با حضور معاون رایزن فرهنگی سفارت فرانسه و معاون آنوزشی پژوهشی و جمعی از مدیران و اعضا هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی سوران کریکه در این بازدید ضمن ابراز خوش وقتی از حضور در مشهد، اقدامات انجام شده در این مرکز تحقیقاتی پژوهشی را باارزش ارزیابی کرد و گفت: ایران فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

وی گفت: در ایران بسترهای مطلوب زیادی در زمینه فرهنگ، موسیقی، برگزاری جشنواره‌های مختلف ، تئاتر، گردشگری غذا و ... وجود دارد که می‌توان در قالب آنها به انتقال دانش و جذب گردشگر پرداخت.

وی گفت: سال گذشته 150 هزار گردشگر فرانسوی از ایران بازدید کرده‌اند و ما حدس می‌زنیم امسال این رقم به سیصد هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: مردم فرانسه علاقه‌مند هستند که وارد ایران شوند و این به دلیل ارزان بودن هزینه زندگی و سفر در این کشور نیست؛ بلکه جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری زیادی در این کشوروجود دارد که موجب علاقه‌مندی گردشگران برای سفر می‌شود.

وی افزود: توریسم بزرگترین صنعت فرانسه است و ما آمادگی داریم تا جایی که می‌توانیم با پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی به همکاری و تبادل دانش و اطلاعات بپردازیم.

وی گفت: کشور فرانسه با ارائه آموزش‌های تخصصی در سطوح علمی و کاربردی از جمله هتلداری، میزبانی، آشپژی و تمام زمینه‌های مرتبط با توریسم توانسته‌است در این زمینه به سطح قابل قبول و مطلوبی برسد و ایران نیز می‌تواند با ارائه آموزش‌هایی در این سطوح و با تقویت بخش میانی در زمینه جذب گردشگر به عملکرد مطلوب‌تری دست پیدا کند. آنچه کشور شما نیاز دارد آموزش در سطوح پایین‌تر و کاربردی‌تر است.

وی در پایان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشکده بر ادامه این دیدارها و همکاری و مذاکرات بیشتر تاکید کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد نیز در این جلسه به معرفی و ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های پژوهشکده پرداخت.

بردیا شعبانی با بیان این که دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه دانش گردشگری و امکان ارائه فرصت‌های مطالعاتی چند ماهه در فرانسه می‌تواند برای پژوهشگران ایرانی بسیار مطلوب باشد افزود: ما به دانش بیشتر و بیشتر در این زمینه نیاز داریم.

وی همچنین مذاکره و تبادل اطلاعات با مراکز آموزشی و تحقیقاتی در فرانسه را اقدامی مثبت و اثرگذار ارزیابی و بر ادامه این مذاکرات تاکید کرد.

مسئول آموزش مرکز خدمات تخصصی گردشگری پژوهشکده گردشگری نیز در این جلسه گفت: مذاکره با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور فرانسه  در خصوص تبادل دانش و پژوهشگر، رایزنی‌هایی با هدف برگزاری سمینار آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و جذب سرمایه گذار فرانسوی و ارتباط با دفاتر بازاریابی و توسعه گردشگری در فرانسه از جمله زمینه‌های همکاری خوب با کشور فرانسه است.

سیامک سیفی همچنین با اشاره به انجام پروژه‌های تحقیقاتی ملی در خصوص رفتارشناسی گردشگری ایرانیان در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: ما به دنبال انجام پروژه تحقیقاتی هستیم تا بتوانیم تصویری که گردشگران فرانسوی از ایران در ذهن دارند و به طور متقابل تصویر گردشگران ایرانی از مقاصد گردشگری در فرانسه را مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهیم.

انتهای خبر

اخبار