سه شنبه# #،# #11# #مهر# #1396

رئیس شورای اسلامی مشهددر سمینار گردشگری و توسعه پایدار: توجه ویژه به بحث گردشگری از رویکرد های ویژه شورای پنجم است

اشتراک گذاری

محمدرضا حیدری، ظهر امروز و در همایش گردشگری که به میزبانی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهارداشت: فعالیت های جهاد دانشگاهی همواره با خلاقیت و نوآوری عجین بوده  و راز پایداری و بقای آن نیز توجه به همین مهم است؛ جهاد دانشگاهی باید نقش خود را برای رسیدن به توسعه پایدار ایفا نماید.

به گزارش واحد اطلاع رسانی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی وی توجه ویژه به بحث گردشگری را یکی از رویکرد های ویژه شورای پنجم دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه های دخیل در این حوزه، کمک های شایانی برای بحث گردشگری صورت گیرد.

وی ارتقاء جایگاه شهرهای بزرگ در مناسبات بین المللی را یکی از پیش آمد های جدید در فضای جهانی عنوان کرد و افزود: کلانشهر ها برای تحقق این امر باید از ظرفیت ها و امکانات سیال خود استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری و شورا بدنبال تقویت دیپلماسی شهری هستند؛ ازطریق تبادلات فرهنگی و اقتصادی می توان به توسعه پایدار گردشگری کمک نمود که این مهم، یکی از اهداف مدنظر در مشهد 2017 نیز بود.

حیدری افزود: تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته اما با اهداف مدنظر فاصله بسیاری داریم؛ با توجه به امکانات موجود برای معرفی شهر مشهد، اقدامات بهتر و مناسب تری باید صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه این ظرفیت ها همچنان وجود دارد و با همکاری دولت محترم و استانداری می توان در جهت بهره بردن از آن ها گام برداشت، گفت: از مبادلات فرهنگی و اجتماعی و در حوزه ارائه خدمات مختلف نیز میتوان در بحث اشتغال خارج از کشور استفاده کرد.

حیدری در ادامه به بحث رقابت پذیری شهری اشاره کرد و اظهارداشت: رقابت پذیری شهری مفهومی است و در راستای روابط بین الملل، دارای شاخص های کمی و کیفی مختلفی بوده که یکی از بحث های مرتبط با آن به توسعه کیفی فضای شهری اختصاص یافته است.

وی افزود: در همین راستا، شورای پنجم ایجاد و بسترسازی شهر هوشمند را یکی از رویکردهای خود قرار داده و به همین منظور جلساتی نیز با متولیان امر برگزار نموده ایم که با هم افزایی با سایر دستگاه ها بدنبال تحقق آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به بحث اجماع مفهومی، گفت: به عقیده بنده ایجاد و پدید آوردن این اجماع امری ضروری است تا بر مبنای آن مسائل را ساماندهی کرد.

حیدری اشاره ای هم به ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت شهری داشت و در همین خصوص گفت: تحقق این مهم می تواند راهگشای مسائل مختلفی باشد و در شورای پنجم نیز گام هایی برای آن برداشته شده است.

وی با بیان اینکه ضریب افزایش ماندگاری زائر در شهر مشهدمقدس باید افزایش یابد، تصریح کرد: در همین خصوص کمیسیون ویژه ای تحت عنوان "توسعه و عمران طوس" در شورای پنجم شکل گرفته تا ضمن توجه خاص به همه ظرفیت های موجود، در جهت تحقق این هدف گام برداریم.

حیدری همچنین افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه گردشگری باید اقدامی نو و جدید ارائه دهد؛ پژوهش به اندازه کافی انجام شده و باید به راهبردها و برنامه های عملی برسیم و وارد ظرفیت های اجرایی شویم.

اخبار