شنبه# #،# #13# #آبان# #1396

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد:سهم ایران از درآمد گردشگری دنیا کمتر از یک درصد است

اشتراک گذاری

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد گفت: کمتر از یک درصد درآمد گردشگری دنیا به گردشگری ایران اختصاص دارد.  
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، احمد افروغی در آیین افتتاحیه رویداد شتاب ایده‎پردازان گردشگری که در محل تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایران به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و باستانی در رتبه 10 و به لحاظ جاذبه‌های طبیعی در رتبه 5 جهانی قرار دارد.
 
وی بیان کرد: در همه کشورهای دنیا به گردشگری به دید یک صنعت نگریسته می‌شود ولی هنوز در ایران به گردشگری به دید صنعت نگریسته نمی‌شود به طوری که کمتر از یک درصد درآمد گردشگری دنیا به گردشگری ایران اختصاص دارد.  
 
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد گفت: یکی از دلایل پایین بودن درآمد گردشگری در ایران تبلیغات سوء کشورهای غربی بر علیه کشورمان است.
 
افروغی به وجود 25 میلیون زائر و گردشگری در سال در مشهد اشاره و تصریح کرد: گردشگری به ویژه گردشگری سلامت یکی از نقاط فرصت مشهد در این خصوص است و هدف ما از برگزاری این رویداد این است که با توجه به ظرفیت مشهد در خصوص گردشگری کارآفرین داشته باشیم.
 
وی از راه‌اندازی مرکز رشد موسسه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز رشد از ایده‌های کارآفرینانه در زمینه گردشگری حمایت خواهیم کرد.
 
رویداد شتاب ایده‌پردازان گردشگری از 10 آبان لغایت 12 آبان با مجوز مرکز شتابدهی نوآوری، حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی و همکاری همه‌جانبه موسسه آموزش‌عالی علمی- ‌کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد در حال برگزاری است.
 
این رویداد آموزشی- تجربی به مدت 3 روز با هدف ایجاد محصولات خلاقانه در حوزه گردشگری الکترونیک و با موضوع ایجاد سامانه‌های توسعه گردشگری و محوریت افزایش ماندگاری گردشگران و زائران، فراهم کردن بستر مناسب جهت عرضه‌ و تقاضا، ایجاد فضای باز رقابتی و تسهیل در مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات گردشگری برپاشده است.
 

اخبار